Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Remont torowiska na ul. Focha w Bydgoszczy rusza 2 czerwca. Będą istotne zmiany w komunikacji

infotram
21.05.2025 11:30
0 Komentarzy

W czerwcu 2025 roku rusza kolejny etap bieżącego utrzymania infrastruktury torowej w Bydgoszczy. Miasto konsekwentnie modernizuje i remontuje swoją sieć tramwajową – w ostatnich latach zrealizowano prace na łącznej długości 51 kilometrów tras.

Najbliższe działania obejmą odcinek torowiska przy ul. Marszałka Focha, w rejonie Opery Nova.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy rozpocznie się remont torowiska na ulicy Marszałka Focha w Bydgoszczy i jaki odcinek zostanie objęty pracami?
  2. Jakie zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej zostaną wprowadzone w związku z remontem?
  3. Jakie kolejne odcinki torowisk w Bydgoszczy są planowane do remontu w nadchodzących miesiącach?

Zakres prac i utrudnienia

Naprawa toru rozpocznie się w poniedziałek, 2 czerwca 2025 r., i potrwa około dwóch tygodni. Prace obejmą wymianę części lewego toru, co wymusi tymczasowe wstrzymanie ruchu tramwajowego na ul. Focha oraz zawężenie jezdni dla ruchu samochodowego.

Wykorzystując to zamknięcie, miasto planuje jednocześnie zrealizować część robót związanych z wytyczeniem nowego przejazdu rowerowego przez ul. Focha na skrzyżowaniu z ul. Gdańską. To element szerszej polityki usprawniania ruchu rowerowego i poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu.

Po zakończeniu remontu zniknie ograniczenie prędkości do 10 km/h, a tramwaje będą mogły poruszać się płynnie i bezpiecznie. Przypomnijmy, że część ul. Focha została już wcześniej przebudowana przy okazji budowy przystanku wiedeńskiego.

Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej

Na czas prowadzonych prac wprowadzony zostanie szereg zmian w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych:

  • Linia 1 – skrócenie trasy: Rycerska – Wilczak.
  • Linia 3 – skierowanie od ronda Jagiellonów do Lasu Gdańskiego P+R (w obu kierunkach), z zatrzymaniem się na obu przystankach pn. rondo Jagiellonów.
  • Linia 5 – objazd przez ul. Bernardyńską, Kujawską i Wojska Polskiego do pętli Wyżyny.
  • Linia 8 – zawieszona.
  • Linia 9 – trasa zmieniona: od ronda Jagiellonów (przystanki tymczasowe przy ul. Jagiellońskiej) przez Jagiellońską, Toruńską, Perłową i Wojska Polskiego do pętli Kapuściska. Linia łączy się z zawieszoną „ósemką”.
  • Linia 56 – wszystkie kursy kierowane przez węzeł Garbary.
  • Linia 62 – w dni powszednie kursy wydłużone do ronda Jagiellonów; w dni wolne kursować będzie na trasie Lisia – rondo Jagiellonów.

Dodatkowo uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza „ZaT”, kursująca na trasie rondo Jagiellonów – Dworzec Główny, z możliwym przedłużeniem do pętli Rycerska.

Dla wszystkich linii tramwajowych poruszających się ul. Jagiellońską obowiązywać będą tymczasowe przystanki pn. rondo Jagiellonów, zlokalizowane po wschodniej stronie ronda. Dojście do nich zapewni wyznaczone przejście dla pieszych na północnej jezdni ul. Jagiellońskiej. W tym rejonie kierowcy i piesi powinni zachować szczególną ostrożność.

Plany na kolejne miesiące

Remont ul. Focha to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonego programu modernizacji bydgoskich torowisk. W najbliższych miesiącach planowane są kolejne prace:

  • węzeł przy wlocie ul. Gdańskiej – po zakończeniu robót przy Operze,
  • rozjazdy na pętli Łęgnowo – planowana modernizacja,
  • wymiana podkładów na ul. Jagiellońskiej – na odcinku od ul. Leona Wyczółkowskiego do poziomu Media Markt.

Trwa również kompleksowa modernizacja torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej – szczegóły na temat tego projektu można znaleźć w odrębnych komunikatach.

Miasto Bydgoszcz kontynuuje intensywne działania na rzecz poprawy stanu infrastruktury torowej, co przekłada się na bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Choć czasowe utrudnienia mogą być uciążliwe, zakres i cel prac wskazują na ich długofalowe korzyści dla wszystkich użytkowników transportu publicznego.

Komentarze