Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przekazanie tramwaju 122N dla MZK w Bydgoszczy

infotram
12.03.2008 09:20
0 Komentarzy
W dniu 4 marca 2008 roku na terenie zajezdni przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy odbyła się uroczystość przekazania do eksploatacji tramwaju 122N, wyprodukowanego na zamówienie tamtejszych Miejskich Zakładów Komunikacyjnych. Wśród przybyłych gości byli między innymi: Prezydenci Miasta Bydgoszczy Konstanty Dombrowicz i Lucyna Kojder-Szweda, Wojewoda Kujawsko –Pomorski Rafał Bruski, Rektor Uniwersytetu Technologiczno –Przyrodniczego prof. dr hab. inż. Zbigniew Skinder, Prezes MZK w Bydgoszczy Paweł Czyrny. Na sygnał Prezydenta Bydgoszczy tramwaj ukazał się przybyłym gościom wyjeżdżając z budynku zajezdni przebijając plakat zawieszony w bramie wjazdowej. To pierwszy niskopodłogowy pojazd jeżdżący po torowiskach w Bydgoszczy. Nowa „PESA”trafiła na linię „trójki”.  W budowie jest drugi tego typu pojazd, który na szyny wyjedzie w maju.

Uroczyste przekazanie pojazdu (foto: PESA)Uroczyste przekazanie pojazdu (foto: PESA)Tramwaj 122N dla MZK Bydgoszcz (foto: PESA)
Mam nadzieję, że to nie jest ostatni taki zakup. Średnia wieku naszych tramwajów wynosi bowiem 23 lata i nowe pojazdy są niezbędne – mówił Paweł Czyrny, dyrektor MZK.
– Jestem przekonany, że będą kolejne zakupy tramwajów – wtórował prezydent Konstanty Dombrowicz. Niestety z jego ust nie padły żadne konkrety.
Zaraz po oficjalnej prezentacji PESA rozpoczęła regularne kursy z pasażerami.
Tramwaj 122N to modułowy, wieloczłonowy tramwaj niskopodłogowy. Przedział pasażerski wykonany został w układzie jednoprzestrzennym. Wyposażono go w klimatyzacje, wygodne, wandaloodporne siedzenia, antyposlizgową wykładzinę podłogową oraz system dźwiękowej informacji pasażerskiej. Tramwaj 122N jest przystosowany da osób niepełnosprawnych. Dostanie się do środka osobom jeżdżącym na wózkach inwalidzkich ułatwia wbudowana rampa. PESA zadbała także o bezpieczeństwo, zarówno podróżnych, jak i motorniczego. Tramwaj został wyposażony w zderzaki o zwiększonym współczynniku pochłaniania energii w czasie zderzenia. Kabina prowadzącego pojazd tworzy tzw. klatkę bezpieczeństwa, co zmniejsza ryzyko odniesienia obrażeń. Komfort pracy motorniczego zwiększają ergonomiczny pulpit, klimatyzacja i mikroprocesorowy system sterowania i nadzoru. Tramwaj 122N jest także pojazdem oszczędnym. Asynchroniczny układ napędowy umożliwia rekuperację energii, co pozwala na zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów.

122N dla Bydgoszczy (foto: PESA)122N dla Bydgoszczy (foto: PESA)122N dla Bydgoszczy (foto: PESA)
Dane techniczne tramwaju 122N dla Bydgoszczy
Ilość członów
5
Szerokość toru
1000 mm
Układ osi
Bo`2`Bo
Długość (bez sprzęgów)
31820 mm
Szerokość
2350 mm
Wysokość
3400 mm
Wysokość podłogi w strefie drzwi od poziomu główki szyny
350 mm
Ilość miejsc siedzących
63
Ilość miejsc stojących (5os/m²)
148
V max (eksploatacyjna)
70 km/h
Moc (silniki asynchroniczne)
4x105kW

Komentarze