Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy śląski Moderus przed wakacjami

infotram
29.03.2015 21:29
0 Komentarzy

Pierwszy dwukierunkowy Moderus Beta ma trafić do Tramwajów Śląskich jeszcze przed wakacjami ?poinformował Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich. Zanim jednak wyjedzie na linie czekają go jazdy testowe. Pasażerów zabierze dopiero jesienią. Wszystkie zamówione wagony Modertrans dostarczy jeszcze w tym roku. Będzie ich 12. Na razie wiemy jedynie, że mają to być wagony dwukierunkowe. I to tyle. Wagony będą wykorzystywane na trasach, na których Tramwaje Śląskie planują prowadzić remonty. Prezes śląskiego przewoźnika nie precyzuje na jakich liniach będzie można spotkać nowe nabytki, nieoficjalnie wiadomo, że zostaną skierowane do Sosnowca, Zabrza i Chorzowa. Nowe wagony będą wspomagane przez tramwaje Pt8, które przewoźnik sprowadził z Niemiec. Co więcej pojazdy te, mimo, że czterdziestoletnie, mają jeszcze jakiś czas posłużyć Tramwajom Śląskim. Przewoźnik chce je nawet gruntowni zmodernizować. Jak zapewnia Tadeusz Freisler są to dobre wagony, które jeszcze długo wytrzymają.

Wracając do Moderusów Z SIWZ-u wiemy, że powinny to być fabrycznie nowe tramwaje dwukierunkowe, wieloczłonowe, z członem niskopodłogowym zapewniającym udział niskiej podłogi nie mniej niż 20 % w stosunku do powierzchni podłogi całego przedziału pasażerskiego, o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości. Zamówienie obejmuje także dostawę pakietu naprawczego i specjalistycznego sprzętu niezbędnego do eksploatacji wagonów. Tramwaje muszą być przystosowane do jazdy po torach o szerokości 1435 mm i zasilania napięciem stałym o znamionowej wartości 600V (potencjał dodatni ?przewód jezdny, potencjał ujemny – na szynach) oraz posiadać mikroprocesorowe sterowanie i napęd oparty o technikę prądu przemiennego. Wagony powinny być także łatwe w obsłudze, wygodne dla użytkowników, estetyczne, przeznaczone do ruchu miejskiego i podmiejskiego, o niskim jednostkowym zużyciu energii elektrycznej i małych kosztach utrzymania bieżącego. W budowie pudła preferowana jest konstrukcja modułowa oraz zastosowanie rozwiązań zapewniających odporność na korozję i uszkodzenia mechaniczne podczas eksploatacji tramwaju, stosowanych współcześnie przy budowie konstrukcji pojazdów szynowych. Przewidywany okres eksploatacji wagonów przy założeniu przebiegu 60.000 km rocznie powinien wynosić 30 lat. Tramwaje powinny zachować prawidłowe parametry techniczno-eksploatacyjne w zakresie temperatur otoczenia od ?30 stopni C do + 40 stopni C (temperatura w cieniu), przy wilgotności względnej 98 % w warunkach zapylenia ulicznego i być odporne w okresie zimowym na działanie soli i innych środków chemicznych oraz na nawiewy śniegu. Wagony powinny zapewniać bezawaryjny przejazd przy ograniczonej prędkości do 5 km/h przez torowisko zalane wodą o wysokości lustra wody do 60 mm nad główką szyny na długości 50 mb.

Komentarze