Parówkami na warszawskie Boernerowo?
Warszawa może wkrótce wzbogacić się o nową, malowniczą trasę turystyczną obsługiwaną przez zabytkowe tramwaje. Taką propozycję przedstawił radny Bemowa, Adam Stańko.
Jego zdaniem, skierowanie historycznych wagonów Tramwajów Warszawskich na Boernerowo byłoby atrakcyjnym urozmaiceniem dla mieszkańców oraz turystów odwiedzających stolicę.
Spis treści:
- Jakie korzyści mogłoby przynieść skierowanie zabytkowych tramwajów na trasę do Boernerowa z punktu widzenia promocji turystycznej Warszawy?
- Jakie wyzwania logistyczne mogą się pojawić przy realizacji tej propozycji, zwłaszcza biorąc pod uwagę jednotorową linię z mijankami na ulicy Kaliskiego?
- W jaki sposób mieszkańcy oraz turyści mogą wpłynąć na decyzję Zarządu Transportu Miejskiego w sprawie wprowadzenia zabytkowych tramwajów na trasę do Boernerowa?
Linie turystyczne
Obecnie w ramach Warszawskich Linii Turystycznych kursują dwie linie tramwajowe obsługiwane przez zabytkowy tabor: okrężna linia T oraz linia 36. Radny Adam Stańko zaproponował, aby część kursów tych linii została skierowana na Boernerowo, co umożliwiłoby pasażerom poznanie mniej znanych, ale równie interesujących miejsc Warszawy.
Radny Stańko zwrócił uwagę, że Boernerowo jest doskonałym miejscem dla historycznych tramwajów. Ulica Kaliskiego, będąca częścią trasy, posiada ostatnią jednotorową linię z mijankami, co nadaje trasie unikalny, nostalgiczny charakter, idealnie pasujący do klimatu zabytkowych tramwajów.
Dziesięć lat temu ze stołecznych ulic zniknęły popularne tramwaje 13N, zwane potocznie „parówkami”, które stały się jednym z symboli warszawskiej komunikacji. Adam Stańko sugeruje, że reaktywacja ich na trasie do Boernerowa mogłaby stworzyć wyjątkową wycieczkę pełną historycznych miejsc. Trasa obejmowałaby m.in. dawny PDT na Woli, zabytkowe cmentarze ewangelickie przy ulicy Młynarskiej, koło elekcyjne na Młynowie, przedwojenne zabudowania Towarzystwa Osiedli Robotniczych przy ul. Obozowej, słynny targ staroci na Kole, ogrody działkowe wzdłuż ulicy Dywizjonu 303, Fort Blizne, Wojskową Akademię Techniczną oraz historyczne osiedle Boernerowo.
Czy pomysł zostanie zrealizowany?
Choć propozycja radnego Stańko brzmi obiecująco, na razie nie wiadomo, na ile znajdzie ona poparcie w Zarządzie Transportu Miejskiego. Należy jednak mieć nadzieję, że władze przychylnie spojrzą na tę inicjatywę i wkrótce do ukrytej w lesie pętli Boernerowo dojadą zabytkowe tramwaje, oferując mieszkańcom oraz turystom kolejną, niezwykłą atrakcję stolicy.
Warszawa od lat stara się pielęgnować swoje dziedzictwo transportowe, a rozszerzenie tras turystycznych o nowe, malownicze odcinki to krok, który może wzmocnić więź mieszkańców z historią miasta oraz przyciągnąć jeszcze więcej entuzjastów miejskich wycieczek.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze