Ostrawa modernizuje kolejne 13 przystanków tramwajowych
Dopravní podnik Ostrava (DPO) ogłosił przetarg na wykonawcę modernizacji 13 kolejnych przystanków tramwajowych w ramach drugiego etapu rozbudowy infrastruktury miejskiej.
Planowane prace obejmą wymianę wiat, montaż nowych ławek, koszy na śmieci oraz instalację barierek ochronnych. Modernizacja ma na celu ujednolicenie wyglądu przystanków zgodnie z nowym standardem miejskim, który został już wprowadzony na kilku przystankach, takich jak Kotva czy Důl Jindřich. Całkowity koszt inwestycji oszacowano na około 27 milionów koron, a jej realizacja przewidziana jest na rok 2025.
Spis treści:
- Jakie konkretne zmiany w infrastrukturze przystanków zostaną wprowadzone w ramach nowego standardu miejskiego w Ostravie?
- W jaki sposób modernizacja przystanków tramwajowych wpłynie na komfort podróży i bezpieczeństwo pasażerów?
- Jakie są główne wyzwania związane z realizacją drugiego etapu modernizacji przystanków i jak DPO planuje sobie z nimi poradzić?
Drugi etap prac
W drugim etapie modernizacji przystanków zostaną odnowione m.in. przystanki: Vítkovice, Mírové náměstí, Kino Luna, Zábřeh OC, Rodinná, Český dům, Důl Jeremenko, Kolonie Jeremenko, Křižíkova, Nová Ves Vodárna oraz Hulvácká. Dodatkowo w jednym kierunku odnowione zostaną przystanki: Jubilejní kolonie (w kierunku centrum), Nové Výškovice (w kierunku centrum) oraz Martinov (nástupní).
„Celem modernizacji jest wprowadzenie jednolitego wyglądu zgodnie z nowym standardem miejskim, który podróżni mogą już zauważyć na przystankach Kotva i Důl Jindřich. Projekt ten jest częścią kompleksowego planu rozwoju przystanków komunikacji miejskiej na najbliższe lata. Oprócz modernizacji wyposażenia przystanków, kontynuujemy także przebudowy peronów, aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort pasażerów” – podkreślił Daniel Morys, dyrektor generalny i przewodniczący zarządu DPO.
W najbliższym czasie przewidziano również modernizację przystanków Fakultní nemocnice oraz Kunčičky kostel, gdzie oprócz wymiany wiat zaplanowano także przebudowę peronów, co umożliwi bezbarierowe wejście do tramwajów. Prace te wpisują się w szerszy plan poprawy dostępności infrastruktury miejskiej.
W Ostrawie znajduje się ponad 670 przystanków, z czego DPO zarządza około setką przystanków tramwajowych. Przystanki autobusowe i trolejbusowe, których perony są częścią chodników, są administrowane przez miasto i poszczególne dzielnice.
Břetislav Riger, wiceprezydent miasta odpowiedzialny za transport, dodał: „Miasto już przekształciło 24 przystanki zgodnie z nowym ostravskim standardem i chcemy kontynuować ten trend we współpracy z dzielnicami. Dzięki temu poprawimy jakość podróży komunikacją miejską oraz podniesiemy standard przestrzeni publicznej w mieście.”
Pierwszy etap modernizacji przystanków tramwajowych zakończył się w tym roku. Przekształcono m.in. przystanki ÚMOb Jih, Most Čs. armády, Hlavní třída, Dům energetiky oraz w kierunku centrum: Hrabůvka Poliklinika, Hrabůvka kostel, Antonína Poledníka i Václava Jiřikovského. Do końca jesieni planowane jest zakończenie modernizacji przystanków Karpatská, Kpt. Vajdy i Sport aréna.
Modernizacja przystanków tramwajowych to ważny element strategii rozwoju transportu publicznego w Ostrawie, mający na celu poprawę komfortu podróżnych oraz estetyki przestrzeni miejskiej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze