Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowoczesne tramwaje TRAMLINK od Stadlera dla miasta Gotha w Niemczech

infotram
13.06.2025 15:30
0 Komentarzy

To ważny krok w rozwoju transportu publicznego w regionie i inwestycja w zrównoważoną mobilność miejską.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są główne cechy techniczne tramwajów TRAMLINK zamówionych przez miasto Gotha?
  2. W jaki sposób miasto Gotha planuje elastycznie rozbudować swoją flotę tramwajową w przyszłości?
  3. Jakie korzyści dla pasażerów i operatora przyniesie wdrożenie nowych tramwajów TRAMLINK?
Stadler dla Gotha
Stadler dla Gotha

Elastyczne zamówienie z opcją rozbudowy

Podpisana umowa obejmuje początkowo dostawę czterech tramwajów. Przewidziano jednak możliwość elastycznego rozszerzenia zamówienia o kolejne sześć pojazdów – w dwóch opcjach: czterech oraz dwóch jednostek. Taki modułowy model zamówienia pozwoli miastu Gotha elastycznie reagować na przyszłe potrzeby związane z rozwojem mobilności. Umowa obejmuje nie tylko dostawę pojazdów, lecz także kompleksowe usługi serwisowe.

Karl-Heinz Koch, dyrektor zarządzający Thüringer Waldbahn und Straßenbahn Gotha GmbH, zaznaczył:
– Wraz z tramwajami TRAMLINK inwestujemy w przyszłość transportu lokalnego w powiecie Gotha. Nowe pojazdy zapewnią nie tylko większy komfort i dostępność, ale również istotne zmniejszenie kosztów utrzymania. To ogromny krok naprzód dla naszych pasażerów i dla całego miasta.

Z kolei Iñigo Parra, prezes hiszpańskiego oddziału Stadlera, dodał:
– To zamówienie nie tylko wzmacnia możliwości transportu publicznego, lecz także podkreśla nasze zaangażowanie w poprawę komfortu i dostępności dla pasażerów. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do zrównoważonej mobilności miejskiej w regionie Gotha.

Stadler dla Gotha
Stadler dla Gotha

Nowe tramwaje TRAMLINK to pięcioczłonowe, dwukierunkowe pojazdy o długości 32,5 metra, z całkowicie niskopodłogową konstrukcją. Mogą przewozić do 180 pasażerów, w tym 50 na miejscach siedzących. Szerokość tramwaju na wysokości miejsc siedzących wynosi 2,45 metra, co zapewnia wysoki komfort podróży.

Tramwaje są zaprojektowane z myślą o pełnej dostępności: specjalnie wyznaczone strefy dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, systemy interkomowe oraz przyciski alarmowe w strefach bez barier architektonicznych zwiększają bezpieczeństwo i wygodę wszystkich pasażerów.

Szybką wymianę pasażerów umożliwia pięć drzwi po każdej stronie pojazdu. Komfort podróży podnoszą nowoczesne ekrany TFT wyświetlające informacje w czasie rzeczywistym. Również motorniczowie zyskają nowoczesne środowisko pracy – ergonomiczna kabina zapewnia doskonałą widoczność, intuicyjną obsługę i wygodę podczas jazdy.

Wydajność i trwałość

Konstrukcja nadwozia z podwójnie walcowanej stali nierdzewnej zapewnia wyjątkową odporność na korozję. Zwiększona izolacja termiczna oraz możliwość odzysku ciepła to elementy, które znacząco przyczyniają się do poprawy efektywności energetycznej tramwaju.

Dostawy tramwajów zaplanowano na połowę 2027 roku. Po zakończeniu procesu dopuszczenia przez odpowiednie organy nadzoru technicznego, pojazdy mają zostać wprowadzone do regularnej eksploatacji najpóźniej latem 2028 roku.

W stronę dostępnej i przyjaznej przyszłości

W dłuższej perspektywie planuje się zakup dodatkowych sześciu tramwajów TRAMLINK, co pozwoli zastąpić przestarzałe, ponad 40-letnie pojazdy oraz zwiększyć udział taboru w pełni dostępnego dla osób z ograniczeniami ruchowymi.

Dzięki inwestycji w nowoczesne tramwaje TRAMLINK, Gotha stawia na przyszłościową mobilność miejską, łączącą komfort, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój. To wyraźny sygnał dla nowej generacji transportu publicznego w regionie.

Komentarze