Nowe pociągi na linii Piccadilly wkrótce w Londynie
Transport for London (TfL) ma już pierwszy z nowych pociągów dla linii Piccadilly, który dotarł do stolicy Wielkiej Brytanii.
Zanim pociągi zaczną regularnie kursować pod koniec 2025 roku, zostaną poddane intensywnym testom.
Spis treści:
- Jakie udogodnienia i nowoczesne funkcje będą dostępne w nowych pociągach na linii Piccadilly?
- Kiedy pełna flota nowych pociągów zostanie wprowadzona do użytku na linii Piccadilly?
- Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie modernizacja linii Bakerloo planowana przez TfL?
94 nowe składy
Ten nowoczesny skład jest częścią floty 94 nowych pociągów budowanych przez Siemens Mobility, które zastąpią niemal 50-letnie pojazdy kursujące obecnie na tej linii. Modernizacja, której wartość wynosi 2,9 miliarda funtów, ma na celu poprawę czasu podróży, częstotliwości kursów oraz zwiększenie niezawodności i dostępności linii Piccadilly.
Około 80 procent nowych pociągów zostanie wyprodukowanych w nowej fabryce Siemens Mobility w Goole, w East Yorkshire. Pierwszy testowy pociąg powstał w fabryce w Wiedniu, a następnie został przetransportowany do Londynu po roku testów w Niemczech. W stolicy pociąg przejdzie testy integracyjne, aby upewnić się, że jest w pełni kompatybilny z istniejącą infrastrukturą linii Piccadilly. Testy rozpoczną się nocą, a w miarę zbliżania się terminu wprowadzenia nowych pociągów, będą odbywać się również w ciągu dnia, w przerwach między regularnymi kursami.
Nowe pociągi linii Piccadilly mają zrewolucjonizować podróże milionów pasażerów na jednej z najruchliwszych linii metra w Londynie. Składy będą składać się z dziewięciu wagonów, co pozwoli zwiększyć przepustowość o 10 procent. Pociągi będą miały przelotowe, klimatyzowane wagony, szersze drzwi, lepsze ekrany informacyjne oraz monitoring CCTV, co podniesie poziom bezpieczeństwa. Nowe pociągi będą lżejsze, co pozwoli na zmniejszenie zużycia energii o 20 procent oraz poprawi komfort podróży.
Pełna wymiana floty na linii Piccadilly ma zakończyć się do końca 2027 roku. Wówczas częstotliwość kursów wzrośnie z 24 do 27 pociągów na godzinę.
Sadiq Khan, burmistrz Londynu, podkreślił znaczenie tej inwestycji: „To ekscytujący moment dla Londynu. Nowe, przestronniejsze pociągi z klimatyzacją i monitoringiem zwiększą komfort podróży, a większość z nich będzie produkowana w Wielkiej Brytanii. To część naszej wizji budowy lepszego, bardziej ekologicznego Londynu.”
Stuart Harvey, dyrektor ds. inwestycji w TfL, dodał: „Nadchodzi nowa era dla londyńskiego metra. Nowe pociągi uczynią podróże szybszymi, łatwiejszymi i bardziej komfortowymi. Przed nami rok intensywnych testów, po których pociągi zaczną służyć pasażerom pod koniec 2025 roku.”
Wielka modernizacja linii Piccadilly obejmuje również liczne prace związane z wymianą torów i sygnalizacji, co wymaga czasowych zamknięć linii. TfL planuje także modernizację i rozbudowę linii Bakerloo, której tabor ma już ponad 50 lat, co czyni go najstarszym eksploatowanym w Wielkiej Brytanii.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze