Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Najdłuższy tramwaj na świecie powstaje w Pilźnie

infotram
19.03.2025 11:30
0 Komentarzy

W czeskim Pilźnie powstaje najdłuższy tramwaj na świecie. To właśnie tutaj Škoda Group produkuje dwanaście niemal 60-metrowych tramwajów.

Pierwszy model seryjny Škoda ForCity Smart 38T jest już gotowy do wyruszenia do metropolii Ren-Neckar, gdzie będzie obsługiwał trasy w Mannheim, Heidelbergu i Ludwigshafen.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowano w tramwaju Škoda ForCity Smart 38T, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo pasażerom?
  2. W jaki sposób modułowa konstrukcja tramwajów Škoda 38T wpływa na ich elastyczność i dostosowanie do różnych potrzeb transportowych?
  3. Jakie znaczenie ma współpraca Škoda Group z niemieckim operatorem rnv dla rozwoju nowoczesnego i zrównoważonego transportu publicznego w regionie Ren-Neckar?
Škoda 38T
Škoda 38T

Imponujące rozmiary i zaawansowana technologia

Nowoczesne tramwaje powstały w ramach współpracy z niemieckim operatorem Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (rnv), który odpowiada za transport publiczny w tym regionie. Dzięki modularnej konstrukcji, dużej pojemności i przyjaznym dla pasażerów rozwiązaniom, Škoda ForCity Smart 38T wyznacza nowy standard w zakresie mobilności miejskiej i regionalnej.

„Najdłuższy tramwaj na świecie to efekt ścisłej współpracy z rnv, mającej na celu stworzenie pojazdu, który sprosta wymaganiom zarówno transportu miejskiego, jak i regionalnego. Jego modularna budowa, wysoka pojemność i innowacyjne rozwiązania czynią go kluczowym elementem przyszłości mobilności w regionie Ren-Neckar. Co więcej, ponad 20% komponentów pochodzi z Niemiec, co podkreśla silną europejską współpracę na rzecz zrównoważonego transportu publicznego” powiedział – Jan Christoph Harder, prezes regionu Zachód i Północ Škoda Group.

Aby lepiej zobrazować skalę nowego tramwaju – Škoda ForCity Smart 38T jest prawie dwukrotnie dłuższa od płetwala błękitnego, największego zwierzęcia na świecie. Jego 72,4 km okablowania zasila nowoczesne systemy, zapewniające niezawodną i płynną jazdę.

Tramwaj pomieści aż 368 pasażerów, co czyni go prawdziwą rewolucją w transporcie publicznym – oferując przestrzeń dla dużej liczby podróżnych, jednocześnie gwarantując komfortową i bezpieczną podróż.

Produkcja tak zaawansowanego tramwaju wymaga 18 tygodni, podczas gdy mniejszy, 30-metrowy model Škoda 36T powstaje w zaledwie 9 tygodni.

Škoda 38T
Škoda 38T

Nowa era transportu publicznego

Škoda 38T jest częścią dużego kontraktu z rnv, obejmującego 114 tramwajów w trzech różnych długościach:

  • 30-metrowe Škoda 36T
  • 40-metrowe Škoda 37T
  • 60-metrowe Škoda 38T

Tramwaje zaprojektowano tak, by można je było łączyć w składy o długości do 80 metrów, dostosowując je do zmiennych potrzeb pasażerów.

Gdyby wszystkie 114 zamówionych tramwajów ustawić w jednej linii, miałyby łączną długość aż 4,2 km!

Każdy tramwaj jest przykładem europejskiej inżynierii – składa się z setek tysięcy części dostarczanych przez 214 dostawców z całej Europy.

Škoda 38T
Škoda 38T

Od Finlandii przez Pilzno – podróż nowoczesnego tramwaju

Produkcja tramwaju zaczyna się w fińskim Otanmäki, gdzie wytwarzane są surowe nadwozia. Następnie tramwaje trafiają do zakładów Škoda Group w Pilźnie, gdzie przeprowadzany jest montaż końcowy.

Tramwaje są przeznaczone do obsługi zarówno tras tramwajowych, jak i kolejowych w trzech niemieckich krajach związkowych. Kursują na torach o szerokości 1 000 mm i osiągają prędkość maksymalną 80 km/h.

Nowoczesna konstrukcja tramwajów obejmuje:
✔ niską podłogę,
✔ możliwość jazdy w obu kierunkach,
✔ bezbarierowy dostęp,
✔ przestrzeń dla osób na wózkach i rodziców z wózkami dziecięcymi,
✔ szerokie podwójne drzwi dla łatwego wsiadania i wysiadania,
✔ zaawansowane systemy informacji pasażerskiej,
✔ kamery pokładowe zwiększające bezpieczeństwo.

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom Škoda ForCity Smart 38T ustanawia nowy standard pod względem komfortu, wydajności i bezpieczeństwa w transporcie miejskim.

Przyszłość transportu publicznego – dłuższa i inteligentniejsza

Pierwszy Škoda 38T właśnie wyrusza do Niemiec, co oznacza, że przyszłość transportu publicznego nie tylko staje się dłuższa, ale i inteligentniejsza.

Dzięki połączeniu nowoczesnej technologii, ekologicznych rozwiązań i maksymalnej wygody dla pasażerów, Škoda Group potwierdza swoją pozycję lidera w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań dla transportu publicznego.

Tramwaje Škoda ForCity Smart 38T już wkrótce zrewolucjonizują podróże w regionie Ren-Neckar, zapewniając mieszkańcom Mannheim, Heidelbergu i Ludwigshafen nowoczesne, pojemne i komfortowe pojazdy na kolejne dekady.

Komentarze