Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Wrocław sukcesywnie wycofuje najstarsze Konstale. Po dostawach nowych tramwajów

infotram
24.08.2024 14:45
0 Komentarzy

Wrocławskie MPK wzbogaciło się o kolejny tramwaj marki Pesa Twist 146N, który przybył do miasta w nocy z 20 na 21 sierpnia. To już dwunasty pojazd tego typu z zamówienia złożonego przez MPK Wrocław pod koniec 2021 roku.

Najnowszy tramwaj, oznaczony numerem bocznym 3412, obecnie przechodzi procedury odbiorcze, a wkrótce wyjedzie na ulice Wrocławia, dołączając do już kursujących egzemplarzy.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści ekologiczne i ekonomiczne wynikają z eksploatacji nowych tramwajów Pesa Twist 146N we Wrocławiu?
  2. Jakie są plany MPK Wrocław dotyczące przyszłych modernizacji taboru po zrealizowaniu zamówienia na 40 tramwajów Pesa Twist 146N?
  3. Jakie inne działania podejmuje MPK Wrocław, aby poprawić komfort i dostępność transportu publicznego dla osób o ograniczonej mobilności?
Wrocławskie MPK wzbogaciło się o kolejny tramwaj marki Pesa Twist 146N, który przybył do miasta w nocy z 20 na 21 sierpnia. To już dwunasty pojazd tego typu z zamówienia złożonego przez MPK Wrocław pod koniec 2021 roku.
Wrocławski Twist/foto: UM Wrocław

Nowoczesne tramwaje dla Wrocławia

Pesa Twist 146N to tramwaje, które zostały zaprojektowane z myślą o komforcie pasażerów i ekonomicznej eksploatacji. Każdy z tych pojazdów może pomieścić 200 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Niskopodłogowa konstrukcja oraz klimatyzacja zapewniają wygodę podróżowania, a trzy skrętne wózki sprawiają, że tramwaj jest cichy i stabilny na torach. Co więcej, pojazdy te są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, co podkreśla ich nowoczesny charakter.

Wrocławskie MPK wzbogaciło się o kolejny tramwaj marki Pesa Twist 146N, który przybył do miasta w nocy z 20 na 21 sierpnia. To już dwunasty pojazd tego typu z zamówienia złożonego przez MPK Wrocław pod koniec 2021 roku.
Wrocławski Twist/foto: UM Wrocław

Wrocław stawia na nowe technologie

Nowe tramwaje Pesa Twist 146N są częścią większego zamówienia, które obejmuje łącznie 40 sztuk. Z podstawowej umowy MPK Wrocław otrzyma 24 tramwaje, ale dzięki opcji rozszerzenia zamówienia, miasto docelowo wzbogaci się o dodatkowe 16 pojazdów tej marki. Wszystkie mają trafić do Wrocławia w ciągu najbliższych kilku miesięcy, sukcesywnie zastępując najbardziej wyeksploatowane tramwaje typu Konstal, które są najstarszymi w taborze MPK.

Wrocławskie MPK wzbogaciło się o kolejny tramwaj marki Pesa Twist 146N, który przybył do miasta w nocy z 20 na 21 sierpnia. To już dwunasty pojazd tego typu z zamówienia złożonego przez MPK Wrocław pod koniec 2021 roku.
Wrocławski Twist/foto: UM Wrocław

Inwestycja na przyszłość

Całe zamówienie na 40 tramwajów Pesa Twist 146N to inwestycja o wartości 337,5 mln zł. Nowe pojazdy stanowią obecnie 2 procent wrocławskiego taboru, ale ich liczba będzie rosła wraz z kolejnymi dostawami. MPK Wrocław stawia na nowoczesność i komfort, co z pewnością docenią mieszkańcy miasta korzystający z transportu publicznego.

Dzięki tym nowoczesnym pojazdom, podróże po Wrocławiu staną się nie tylko bardziej komfortowe, ale również bardziej ekologiczne i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Pesy Twist 146N będą odgrywać kluczową rolę w modernizacji wrocławskiego transportu publicznego, co wpłynie na poprawę jakości życia mieszkańców i zrównoważony rozwój miasta.

Komentarze