Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Wrocław podsumowało #TORYwolucję 2024. I przedstawiło plany na rok bieżący 

infotram
17.01.2025 16:30
0 Komentarzy

Budowa rozjazdu w ul. Słowiańskiej przy zajezdni Ołbin, wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego, Widok i Szewskiej, czy modernizacja torowiska tramwajowego na ulicy Szczytnickiej.

Za nami kolejny rok pod znakiem programu #TORYwolucja. MPK Wrocław podsumowuje rok 2024 i przedstawia plany na 2025.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kluczowe inwestycje zostały zrealizowane w ramach programu #TORYwolucja w 2024 roku?
  2. Jakie nowe projekty MPK Wrocław planuje na 2025 rok w ramach dalszej modernizacji torowisk i infrastruktury tramwajowej
  3. W jaki sposób wprowadzone inwestycje poprawią komfort podróży pasażerów i jakość życia mieszkańców Wrocławia?
Tramwaj MPK Wrocław
Tramwaj MPK Wrocław/foto: MPK

Od 5 lat trwają inwestycje

Inwestycje w ramach TORYwolucji, czyli flagowego programu wrocławskiego MPK, realizowane są już od pięciu lat. Przez ten czas wykonanych zostało blisko 70 remontów za łączną kwotę około 350 milionów złotych.

- Rok 2020 był początkiem czegoś wyjątkowego – TORYwolucji, która zmieniła Wrocław na naszych oczach. Te pierwsze kroki, pełne pracy i determinacji, dały efekt, który wciąż cieszy nas każdego dnia – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. - Bezpieczniejsze torowiska, wygodniejsze podróże i piękniejsze miasto. Z każdym remontem, każdą wymienioną szyną czy rozjazdem wiemy, że to inwestycje nie tylko w infrastrukturę, ale i w przyszłość, w komfort nas wszystkich. Z dumą patrzymy na to, co zostało zrobione, i co jeszcze przed nami – dodaje prezes MPK Witold Woźny.

Nowy rozjazd na ul. Słowiańskiej to sprawniejsze tramwaje w pobliżu zajezdni Ołbin

W 2024 roku wrocławskie MPK przeprowadziło szereg inwestycji torowych i sieciowych. Na realizację zadań wydano blisko 50 milionów złotych. Mowa o wykonaniu ponad 2 tys. mtp (metr toru pojedynczego tj. długość jednej szyny) torowiska tramwajowego, położeniu prawie 7 tys. m2 różnych nawierzchni czy szlifowaniu ponad 5 tys. mtp torów.

Jedną z największych i najbardziej istotnych inwestycji 2024 roku była budowa nowego rozjazdu na ul. Słowiańskiej przy zajezdni Ołbin. Wykonano tam przebudowę torowiska tramwajowego wraz z rozjazdami w zakresie umożliwiającym wyjazd tramwaju z zajezdni obecnym torem wjazdowym a następnie powrót na właściwy tor prowadzący w kierunku ulicy Jedności Narodowej. Wartość inwestycji wyniosła 2 598 400 zł. Kolejną kluczową inwestycją była modernizacja torowiska tramwajowego na ulicy Szczytnickiej. Nowa jest tam też sieć trakcyjna na całej długości ulicy Szczytnickiej i Curie-Skłodowskiej od ronda Reagana do Wyszyńskiego. Dzięki torom położonym na warstwie wibroizolacyjnej, tramwaje jeżdżą ciszej, co poprawiło komfort życia mieszkańców.

- #TORYwolucja to dla nas coś więcej niż modernizacja torowisk – to proces zmiany całej komunikacji miejskiej we Wrocławiu – podkreśla prezes MPK Witold Woźny. - Każda inwestycja to nie tylko wymienione szyny, rozjazdy czy remonty przejazdów, ale przede wszystkim lepszy komfort, bezpieczeństwo i punktualność dla naszych pasażerów.

Podsumowanie inwestycji we Wrocławiu
Podsumowanie inwestycji we Wrocławiu

#TORYwolucja 2024. O tych remontach też trzeba powiedzieć

Rok 2024 był dla MPK Wrocław intensywny, a zakończone prace okazały się sukcesem. Mowa tutaj o wymianie rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego, Widok i Szewskiej - rozjazd od strony ul. Krupniczej wraz z odcinkiem prostym od ul. Świdnickiej do ul. Szewskiej oraz rozjazd od strony ul. Szewskiej. MPK Wrocław wyremontowało także torowisko tramwajowe na ulicy Szczytnickiej. Nastąpiła modernizacja przejazdu na skrzyżowaniu ul. Grabiszyńskiej z ul. Zaporoską, modernizacja torowiska tramwajowego w ul. Powstańców Śląskich. Wspomnieć trzeba też o remontach sieci trakcyjnych w ul. Pułaskiego, na ul. Powstańców Śląskich, czy pl. Społecznym. 

Ponadto w 2024 roku wykonano tzw.: „siłami własnymi MPK”: remont przejść dla pieszych: dwa przejścia na skrzyżowaniu ul.  Hallera, al. Pracy oraz dwa na skrzyżowaniu ul. Żmigrodzka - ul. Wołowska; remont zatoki autobusowej przy ul. Borowskiej.

Chciałbym podziękować pracownikom MPK i podwykonawcom za wykonaną pracę, a naszym pasażerom i wszystkim mieszkańcom Wrocławia za wyrozumiałość i cierpliwość. Ogromne podziękowania dla pana prezydenta Jacka Sutryka oraz radnych miejskich za wsparcie i fundusze, dzięki którym możliwe realizowanie tych ważnych inwestycji – podsumowuje wiceprezes MPK Przemysław Nowicki.

#TORYwolucja 2024 w liczbach:

- 6 zrealizowanych inwestycji

- wykonanie ponad 2 tys. mtp torowiska tramwajowego,

- zabudowanie 7 szt. rozjazdów

- położenie prawie 7 tys. m2 różnych nawierzchni

- szlifowanie regeneracyjne ponad 5 tys. mtp torów

- 18 wymienionych zwrotnic tramwajowych

- wymiana prawie 3 tys. mtp szyn

- przeszlifowanie ok. 5300 mtp torów

- wydano blisko 50 milionów zł na realizację zadań

Podsumowanie inwestycji we Wrocławiu
Podsumowanie inwestycji we Wrocławiu/foto: MPK

Nowy rok, nowa #TORYwolucja

MPK Wrocław nie zamierza stać w miejscu, a rok 2025 będzie równie dynamiczny. Miasto przeznaczy na torywolucję ponad 70 milionów złotych realizując szereg kluczowych inwestycji, które poprawią komfort pasażerów i mieszkańców.

Już na początku roku rozpoczęto drugi etap remontu torowiska na Nadodrzu, obejmujący m.in. północną część pl. Powstańców Wielkopolskich oraz przebudowę połączenia z zajezdnią Ołbin. Równolegle trwa modernizacja torowiska na ul. Podwale, gdzie pojawią się maty wibroizolacyjne, poprawiające komfort jazdy tramwajów i zmniejszające hałas dla mieszkańców okolicznych budynków.

W planach na 2025 rok znalazły się także prace na ul. Kosmonautów, gdzie wymienione zostanie niemal 2 km torowiska, modernizowane będą przejazdy tramwajowe oraz sieć trakcyjna.

Inne ważne inwestycje to m.in. budowa mijanki tramwajowej przy ul. Przyjaźni, modernizacja torowiska na skrzyżowaniu ul. Borowskiej z Glinianą oraz remonty przejazdów na skrzyżowaniach np. ul. Oławskiej i Podwala, Powstańców Śląskich i Jastrzębiej czy Tarnogajskiej i Klimasa. Dodatkowo planowane są prace na ul. Stawowej, Peronowej oraz modernizacja sieci trakcyjnej na pl. Dominikańskim. W pierwszych miesiącach roku 2025 w planach mamy również remont 4 zatok autobusowych w następujących lokalizacjach: ul. Kamienna pomiędzy ul. Łódzką a Borowską, zatoka po str. północnej; pl. Powstańców Warszawy, jezdnia w kierunku pl. Dominikańskiego, zatoka po str. północnej; skrzyżowanie ul. Broniewskiego – Żmigrodzka – al. Kasprowicza, wlot zachodni od ul. Broniewskiego, zatoka po str. północnej; ul. Wróblewskiego, skrzyżowanie z ul. Tramwajową, zatoka po str. północnej.

Komentarze