Metro linii M1 znów na całej trasie. Od 17 listopada pociągi wróciły do pełnego kursowania
Od poniedziałkowego poranka, 17 listopada, warszawskie metro linii M1 ponownie kursuje na całej długości trasy – od Kabaty po Młociny.
Wszystkie stacje pierwszej linii podziemnej kolei są już otwarte dla pasażerów po zakończonych pracach modernizacyjnych.
Rozkład jazdy:
- Jakie konkretne korzyści dla bezpieczeństwa i niezawodności przyniesie wymiana urządzeń sterowania ruchem na stacjach linii M1?
- W jaki sposób Metro Warszawskie i ZTM koordynowały prace, aby skrócić do minimum czas zamknięcia fragmentu linii?
- Jakie działania testowe przeprowadzono przed ponownym uruchomieniem pełnego ruchu na trasie Kabaty–Młociny i dlaczego były one konieczne?
Zakończone prace modernizacyjne
Przerwa w funkcjonowaniu części linii trwała od czwartkowego wieczoru. W tym czasie ekipy techniczne Metro Warszawskiego oraz Zarządu Transportu Miejskiego prowadziły modernizację kluczowych elementów infrastruktury.
W ramach prac:
- zmodernizowano urządzenia sterowania ruchem na stacjach Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał i Dworzec Gdański,
- wymieniono rozdzielnicę prądu stałego na stacji Politechnika,
- przeprowadzono testy i próby techniczne potwierdzające prawidłowe działanie nowych systemów.
Nowoczesne urządzenia sterowania ruchem mają zwiększyć niezawodność, ograniczyć liczbę awarii oraz umożliwić szybsze reagowanie na ewentualne usterki w różnych częściach sieci.
Pociągi wracają od świtu
Ostatnie testy przejazdów technicznych odbyły się w niedzielę, 16 listopada, wieczorem. Po ich pozytywnym zakończeniu Metro Warszawskie potwierdziło, że linia M1 może wrócić do pełnego ruchu pasażerskiego.
Pierwsze pociągi wyruszyły na trasę około godziny 5:00 rano w poniedziałek, już zgodnie z regularnym rozkładem jazdy.
„To inwestycja w bezpieczne i niezawodne metro”
Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podziękował mieszkańcom za cierpliwość w czasie utrudnień:
— 17 listopada z samego rana, po kilku dniach prac remontowych, pociągi powrócą do kursowania na całej trasie pierwszej linii. Prace trwały od czwartkowego wieczoru, w tym czasie do Waszej dyspozycji była komunikacja zastępcza. Dziękuję wszystkim za cierpliwość i wyrozumiałość. Za nami kilka dni utrudnień, ale przeprowadzone w tym czasie prace to sposób na to, żeby metro służyło nam dobrze przez kolejne lata.
Trzaskowski podkreślił, że systematyczne przeglądy i modernizacje są jednym z powodów, dla których warszawskie metro pozostaje jedną z najbardziej niezawodnych form transportu w kraju.
Przerwa była możliwie najkrótsza
Metro Warszawskie i ZTM zaznaczyły, że prace zostały ściśle skoordynowane, by zamknięcie fragmentu linii trwało jak najkrócej. W okresie prac działała komunikacja zastępcza, a ruch na pozostałych odcinkach linii utrzymano bez zakłóceń.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok







Komentarze