Kraków konsultuje budowę metra. Na początek w Kopenhadze
Serią konsultacji z przedstawicielami jednej z najlepiej skomunikowanych metropolii na świecie Kraków rozpoczął międzynarodową współpracę przy budowie metra.
Do duńskiej stolicy udał się prezydent Aleksander Miszalski oraz jego zastępca Stanisław Mazur wraz z urzędnikami odpowiedzialnymi za koordynację procesu tworzenia systemu metra w Krakowie.
Rozkład jazdy:
- Jakie cele przyświecają delegacji z Krakowa podczas wizyty w Kopenhadze?
- Czym charakteryzuje się kopenhaskie metro, które stało się inspiracją dla Krakowa?
- Jakie miejsca i instytucje odwiedzą urzędnicy z Krakowa podczas wyjazdu studyjnego?
Wymiana doświadczeń
– Przyjechaliśmy do Kopenhagi po wymianę doświadczeń i pozyskanie unikatowej wiedzy z zakresu projektowania zintegrowanego systemu transportowego w całej metropolii. To będzie nieoceniona szansa, by skorzystać z informacji o tym, jak projektowane jest miasto, które w opinii światowych szanowanych urbanistów, uchodzi za wzór – mówi prezydent Aleksander Miszalski.
– Ten pierwszy wyjazd studyjny to możliwość, aby poznać z bliska wszystkie elementy procesu powstawania metra i porozmawiać z ekspertami o wyzwaniach transportowych oraz komunikacyjnym rozwoju miasta – ocenia Stanisław Mazur, zastępca prezydenta Krakowa.
Międzynarodowa współpraca
Delegacja z Krakowa odbędzie wizytę w spółce Metroseleskabet, odpowiedzialnej za rozwój i utrzymanie kopenhaskiego metra, a także w Zarządzie Transportu Metropolitarnego MOVIA. Urzędnicy mają zapoznać się z prezentacjami całego systemu transportowego oraz planami rozwoju urbanistycznego stolicy Danii.
Jednym z punktów spotkania będzie także wizyta studyjna w zrewitalizowanej dzielnicy Nordhavn, która powstała w pełnej integracji z rozwojem systemu metra. Wyjazd został zorganizowany dzięki współpracy miasta z European Metropolitan Transport Authorities.
Kraków czerpie od najlepszych wzorców
Kopenhaskie metro to nowoczesny, w pełni zautomatyzowany system transportu miejskiego, który łączy kluczowe dzielnice stolicy Danii. Zainaugurowane w 2002 roku metro szybko stało się jednym z najbardziej efektywnych środków transportu w mieście, obsługując cztery linie i kolej metropolitalną. Cechuje się wysoką częstotliwością kursów, niezawodnością oraz wyjątkowo cichą i ekologiczną eksploatacją. Stacje, zarówno naziemne, jak i podziemne, wyróżniają się nowoczesnym designem, a system cieszy się uznaniem za przyjazność dla pasażerów.
– To wzorce i doświadczenia, z których chcemy korzystać tworząc metro w Krakowie. Jesteśmy niezwykle wdzięczni urzędnikom z Kopenhagi za udostępnienie bezcennej wiedzy – mamy nadzieję, że to zalążek długoletniej współpracy – dodaje zastępca prezydenta Krakowa Stanisław Mazur.
Delegacja z Krakowa przebywać będzie w Kopenhadze przez półtora dnia.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze