Kolejne tramwaje z Jeny trafią do MPK Łódź. Potrzebny transport
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi zleca transport ośmiu wagonów tramwajowych typu GT6MZR z Jeny w Niemczech do Łodzi w Polsce.
Przedsięwzięcie to ma znaczenie dla unowocześnienia i rozwoju transportu tramwajowego w Łodzi, a jego realizacja wymaga precyzyjnej koordynacji logistycznej oraz spełnienia licznych wymogów technicznych i formalnych.
Spis treści:
- Jakie korzyści dla mieszkańców Łodzi przyniesie modernizacja floty tramwajowej poprzez wprowadzenie wagonów GT6MZR?
- Jakie wyzwania logistyczne mogą wystąpić podczas transportu wagonów z Jeny do Łodzi, biorąc pod uwagę ich gabaryty i wagę?
- W jaki sposób MPK Łódź zamierza monitorować i kontrolować proces realizacji transportu, aby zapewnić terminowe i bezpieczne wykonanie usługi?
Szczegóły techniczne wagonów
Transportowane wagony GT6MZR charakteryzują się następującymi parametrami technicznymi:
Długość: 27 260 mm,
Szerokość: 2 300 mm,
Wysokość: 2 930 mm (bez pantografu) lub 3 320 mm (z pantografem),
Waga: około 31 000 kg,
Maksymalny nacisk osi: 10,5 tony,
Rozstaw osi: 1 000 mm.
Wymiary te powodują, że transport wagonów wymaga zastosowania specjalistycznych pojazdów przystosowanych do przewozu pojazdów szynowych. Dodatkowo, pojazdy te muszą umożliwiać bezpośredni zjazd wagonów na torowisko w miejscu przeznaczenia.
Trasa transportu i szczegóły realizacyjne
Trasa przewozu obejmuje odcinek między Jeny (Niemcy) a Łodzią (Polska). Miejscem docelowym jest siedziba MPK Łódź przy ul. Telefonicznej 30-44 lub inne miejsce wskazane przez zamawiającego. Przewóz zostanie zrealizowany w czterech etapach, każdy obejmujący transport dwóch wagonów. Całość przedsięwzięcia ma być ukończona do 31 marca 2025 roku, z możliwością przedłużenia terminu do 30 września 2025 roku w przypadku opóźnień po stronie dostawcy wagonów
Wymagania wobec wykonawcy
Wykonawca odpowiedzialny za realizację zlecenia musi spełniać szereg wymogów, w tym:
Posiadanie odpowiedniego pojazdu do transportu wagonów szynowych.
Dysponowanie polisą OC przewoźnika drogowego w ruchu międzynarodowym o minimalnej wartości 1,5 mln EUR.
Zorganizowanie i przeprowadzenie załadunku oraz rozładunku wagonów we własnym zakresie.
Odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w trakcie załadunku, transportu i rozładunku.
Koszty i dodatkowe usługi
Koszty realizacji zamówienia obejmują m.in.:
Uzyskanie wymaganych zezwoleń na przewóz.
Ubezpieczenie transportu.
Pilotaż cywilny i ewentualny policyjny.
Demontaż i montaż infrastruktury drogowej, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Objazd trasy, załadunek i rozładunek.
Formalności i procedury
Realizacja umowy wymaga przestrzegania ściśle określonych procedur. Zamawiający ma prawo do odstąpienia od umowy w przypadku nieterminowego wykonania usługi lub odmowy transportu przez wykonawcę. W takich sytuacjach naliczane będą kary umowne. Ponadto, wszelkie zmiany w harmonogramie realizacji przewozu muszą być zgłaszane wykonawcy z minimum 14-dniowym wyprzedzeniem.
Transport do MPK Łódź
Transport wagonów GT6MZR jest częścią szeroko zakrojonego programu modernizacji floty tramwajowej MPK Łódź. Nowoczesne wagony przyczynią się do poprawy jakości usług komunikacji miejskiej w Łodzi, zwiększając komfort pasażerów oraz efektywność operacyjną przedsiębiorstwa.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze