Jakie wagony chcą kupić Tramwaje Szczecińskie? Sprawdzamy SWZ
Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na dostawę nowych wagonów niskopodłogowych.
Sprawdzamy jakie pojazdy chce pozyskać przewoźnik. Poniżej najważniejsze parametry techniczne tramwajów.
Spis treści:
- Ile nowych tramwajów dwukierunkowych planują zakupić Tramwaje Szczecińskie w ramach pierwszego etapu zamówienia
- Jakie są minimalne wymiary tramwaju dwukierunkowego, który ma być dostarczony w ramach zamówienia?
- Jakie warunki środowiskowe muszą uwzględniać tramwaje przeznaczone do eksploatacji w Szczecinie?
O zamówieniu
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 4 czterech sztuk nowego tramwaju dwukierunkowego, przegubowego, wieloczłonowego, całkowicie niskopodłogowego, jednoprzestrzennego z dwiema kabinami motorniczego znajdującymi się po jednej na każdym końcu tramwaju, z napędem falownikowym wykorzystującym samowentylujące silniki asynchroniczne, jednego kompletu specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego, jednej sztuki specjalistycznego pojazdu technicznego z przeszkoleniem pracowników zamawiającego oraz opcjonalnie dostawa do ośmiu szt. tramwaju dwukierunkowego; realizowane przez wykonawcę na rzecz zamawiającego, z podziałem na dwa etapy:
1) Etap I – obejmuje:
a) dostawę 4 (czterech) szt. tramwaju dwukierunkowego,
b) dostawę 1 (jednego) kpl specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego,
c) dostawę 1 (jednej) szt. specjalistycznego pojazdu technicznego wraz ze szkoleniem pracowników zamawiającego z obsługi przedmiotowego pojazdu,
d) szkolenie pracowników z obsługi tramwaju dwukierunkowego.
2) Etap II – obejmuje dostawę opcjonalnie do 8 (ośmiu) szt. tramwaju dwukierunkowego.
3) Termin realizacji przedmiotu zamówienia dla obu etapów wynosi 510 dni od zawarcia umowy nie dłużej niż do 31.05.2026r.
Parametry techniczne
Tramwaj musi być dwukierunkowym, przegubowym, wieloczłonowym, jednoprzestrzennym wagonem, całkowicie niskopodłogowym, z dwiema kabinami motorniczego znajdującymi się po jednej na każdym końcu tramwaju, z elektronicznie sterowanym napędem wykorzystującym samowentylujące silniki asynchroniczne.
Tramwaj musi być tak zbudowany, aby: umożliwiał minimum 30-letni okres eksploatacji, z minimum trzyletnią gwarancją na wagon (w tym powłoki lakiernicze oraz wyposażenie), minimum dziesięcioletnią gwarancją na konstrukcję,
posiadał rozwiązania techniczne gwarantujące bezpieczeństwo pasażerów, motorniczego i użytkowników drogi,
charakteryzował się estetyką zewnętrzną i wewnętrzną,
posiadał dużą niezawodność eksploatacyjną,
był przygotowany do obsługi technicznej przez zamawiającego (diagnostyka, oprogramowanie, instrukcje, dokumentacja techniczna, szkolenia).
Przystosowanie tramwaju do warunków środowiska panujących w Szczecinie musi uwzględniać:
− całoroczną eksploatację tramwajów w różnych warunkach pogodowych (deszcz, śnieg, mgła, niskie i wysokie temperatury, wiatr, wyładowania atmosferyczne),
− postój (garażowanie) tramwaju przemienne w halach i na odkrytym placu,
− zbieranie się wody na torowisku po opadach deszczu i topnieniu śniegu,
− zaśnieżenie torowiska,
− zalanie torowiska wodą – wysokość poziomu wody nad główką szyny:
– przy prędkości tramwaju 5 km/h – minimum 60 mm,
– przy prędkości tramwaju 40 km/h – minimum 25 mm,
− zanieczyszczenie powietrza i zapylenie charakterystyczne dla miasta,
− wykorzystanie w okresie zimowym środków chemicznych do zimowego utrzymania dróg.
Konstrukcja tramwaju powinna być wykonana zgodnie z najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie projektowania i technologii, gwarantującymi wysoką jakość i rozwiązania techniczne zapewniające bezpieczeństwo pasażerom, motorniczemu oraz innym użytkownikom drogi, estetykę zewnętrzną i wewnętrzną, komfort podróżowania, niezawodność, dostosowanie do obsługi technicznej przez zamawiającego (diagnostyka, oprogramowanie, instrukcje, dokumentacja techniczna, szkolenia, dostosowanie do obróbki obręczy na tokarce podtorowej).
Nadwozie tramwaju musi być wykonane jako dwukierunkowe, wieloczłonowe, jednoprzestrzenne. Ściany boczne wraz z drzwiami mają być proste od krawędzi dolnej otworu okiennego poszycia bocznego do krawędzi dolnej tego poszycia. Wymiary gabarytowe tramwaju dwukierunkowego:
1) długość tramwaju dwukierunkowego powinna wynosić od 30 m do 33 m,
2) szerokość tramwaju dwukierunkowego powinna zawierać się w granicach 2,3 – 2,4 m (odległość otwartych drzwi od ściany tramwaju nie może być większa niż 150 mm po stronie drzwi).
Tramwaj dwukierunkowy musi posiadać dwie, identyczne co do wyposażenia i jego rozmieszczenia, całkowicie oddzielone od przedziału pasażerskiego kabiny motorniczego.
Tramwaj musi posiadać 100% niskiej podłogi (być całkowicie niskopodłogowy) w części pasażerskiej, w obszarze podłogi przeznaczonej dla pasażerów stojących oraz w strefach wejściowych. Niska podłoga, to podłoga w części pasażerskiej w obszarze dla pasażerów stojących oraz w strefach wejściowych, której wysokość nie przekracza 355 mm od poziomu główki szyny (pgs), przy czym dopuszczalne jest wzniesienie podłogi nad wózkami na wysokość nie większą niż 530 mm od pgs. Jeżeli występują wzniesienia podłogi nad wózkami, to wejścia na te wzniesienia muszą być zrealizowane bez stopni, za pomocą pochylni o nachyleniu nie większym niż 14%.
W obszarze podłogi pod siedzeniami pasażerskimi dopuszcza się występowanie podestów i dopuszcza się dostępność siedzeń pasażerskich z podestów, przy czym wysokość podestów mierzona względem podłogi w strefie nad wózkami, w ich środkowej części, nie może przekraczać 225 mm. Poza tym obszarem, wysokość podestów względem podłogi, w strefie przeznaczonej do zajmowania miejsc przez pasażerów, nie może przekraczać 265 mm. Jako strefę przeznaczoną do zajmowania miejsc przez pasażerów, należy rozumieć część krawędzi podestu, przez którą przechodzą pasażerowie chcąc zająć miejsca siedzące znajdujące się na podeście.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze