Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańsk: 7 ofert na przebudowę torowiska na Podwalu Przedmiejskim i przebudowę mostu nad Starą Motławą

infotram
14.11.2025 14:30
0 Komentarzy

Miasto Gdańsk kontynuuje inwestycje w infrastrukturę tramwajową i drogową. Tym razem chodzi o szeroki, wieloetapowy projekt modernizacji torowiska na Podwalu Przedmiejskim, na odcinku od ulicy Okopowej do przystanku Brama Żuławska, a także o przebudowę mostu nad Starą Motławą.

Do przetargu zgłosiło się siedem podmiotów, a postępowanie weszło w etap analizy formalno–prawnej złożonych ofert.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elementy infrastruktury tramwajowej zostaną przebudowane w ramach modernizacji na Podwalu Przedmiejskim?
  2. Która firma złożyła najtańszą ofertę w przetargu i jak jej propozycja wypada na tle budżetu zarezerwowanego przez miasto?
  3. W jaki sposób przebudowa mostu nad Starą Motławą zostanie przeprowadzona przy zachowaniu ciągłości ruchu?
Torowisko na Podwalu w Gdańsku
Torowisko na Podwalu w Gdańsku/foto: gdansk.pl

Przetarg cieszy się dużym zainteresowaniem

Otwarcie ofert odbyło się 14 listopada, a budżet zapisany na realizację inwestycji wynosi 59 156 000 zł. Do zamawiającego wpłynęło siedem propozycji:

  • Konsorcjum Balzola Polska – 56 949 000 zł
  • Konsorcjum Most – 64 439 901,84 zł
  • Budimex – 56 152 828 zł
  • Nowak Mosty – 59 259 946,69 zł
  • Strabag – 65 677 510,50 zł
  • Primost Południe – 46 259 070 zł
  • Rajbud – 55 300 782,92 zł

Najtańszą ofertę złożyła firma Primost Południe, proponując realizację prac za nieco ponad 46,2 mln zł, a najdroższą – Strabag, z wyceną przekraczającą 65,6 mln zł.

Harmonogram prac: dokumentacja w 2026 roku, roboty torowe latem

Dokumentacja projektowa ma być gotowa do czerwca 2026 roku. Po jej ukończeniu ruszą zasadnicze roboty torowe, zaplanowane na okres letni – od końca czerwca do początku jesieni 2026 r. W tym czasie torowisko zostanie wyłączone z eksploatacji, a mieszkańcy będą korzystać z komunikacji zastępczej.

Zakres prac torowych obejmuje m.in.:

  • wymianę podbudowy, szyn i podkładów,
  • remont sieci trakcyjnej,
  • regulację osi toru,
  • modernizację odwodnienia,
  • dostosowanie peronów tramwajowych, krawędzi i nawierzchni.

Przebudowa mostu nad Starą Motławą potrwa do 2027 roku

Równolegle, lecz bez wstrzymywania ruchu, prowadzona będzie przebudowa mostu nad Starą Motławą. Prace potrwają do końca 2027 roku i obejmą gruntowną modernizację całej infrastruktury mostowej oraz drogowej.

Kluczowy zakres robót obejmuje:

  • przebudowę konstrukcji mostu,
  • modernizację układu drogowego i oświetlenia,
  • przebudowę podziemnych sieci technicznych, w tym kanalizacji deszczowej i wodociągów,
  • modernizację kanału technologicznego oraz pętli indukcyjnych.

Dwa lata na całą inwestycję

Zgodnie z założeniami przetargu, całość prac – od przygotowania dokumentacji po zakończenie robót torowych i drogowych – ma zostać wykonana w ciągu dwóch lat od podpisania umowy.

Modernizacja kluczowego odcinka Podwala Przedmiejskiego i przebudowa mostu mają podnieść komfort podróży, zwiększyć bezpieczeństwo oraz usprawnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej w tej części miasta.

Komentarze