Gdańsk: 7 ofert na przebudowę torowiska na Podwalu Przedmiejskim i przebudowę mostu nad Starą Motławą
Miasto Gdańsk kontynuuje inwestycje w infrastrukturę tramwajową i drogową. Tym razem chodzi o szeroki, wieloetapowy projekt modernizacji torowiska na Podwalu Przedmiejskim, na odcinku od ulicy Okopowej do przystanku Brama Żuławska, a także o przebudowę mostu nad Starą Motławą.
Do przetargu zgłosiło się siedem podmiotów, a postępowanie weszło w etap analizy formalno–prawnej złożonych ofert.
Rozkład jazdy:
- Jakie elementy infrastruktury tramwajowej zostaną przebudowane w ramach modernizacji na Podwalu Przedmiejskim?
- Która firma złożyła najtańszą ofertę w przetargu i jak jej propozycja wypada na tle budżetu zarezerwowanego przez miasto?
- W jaki sposób przebudowa mostu nad Starą Motławą zostanie przeprowadzona przy zachowaniu ciągłości ruchu?
Przetarg cieszy się dużym zainteresowaniem
Otwarcie ofert odbyło się 14 listopada, a budżet zapisany na realizację inwestycji wynosi 59 156 000 zł. Do zamawiającego wpłynęło siedem propozycji:
- Konsorcjum Balzola Polska – 56 949 000 zł
- Konsorcjum Most – 64 439 901,84 zł
- Budimex – 56 152 828 zł
- Nowak Mosty – 59 259 946,69 zł
- Strabag – 65 677 510,50 zł
- Primost Południe – 46 259 070 zł
- Rajbud – 55 300 782,92 zł
Najtańszą ofertę złożyła firma Primost Południe, proponując realizację prac za nieco ponad 46,2 mln zł, a najdroższą – Strabag, z wyceną przekraczającą 65,6 mln zł.
Harmonogram prac: dokumentacja w 2026 roku, roboty torowe latem
Dokumentacja projektowa ma być gotowa do czerwca 2026 roku. Po jej ukończeniu ruszą zasadnicze roboty torowe, zaplanowane na okres letni – od końca czerwca do początku jesieni 2026 r. W tym czasie torowisko zostanie wyłączone z eksploatacji, a mieszkańcy będą korzystać z komunikacji zastępczej.
Zakres prac torowych obejmuje m.in.:
- wymianę podbudowy, szyn i podkładów,
- remont sieci trakcyjnej,
- regulację osi toru,
- modernizację odwodnienia,
- dostosowanie peronów tramwajowych, krawędzi i nawierzchni.
Przebudowa mostu nad Starą Motławą potrwa do 2027 roku
Równolegle, lecz bez wstrzymywania ruchu, prowadzona będzie przebudowa mostu nad Starą Motławą. Prace potrwają do końca 2027 roku i obejmą gruntowną modernizację całej infrastruktury mostowej oraz drogowej.
Kluczowy zakres robót obejmuje:
- przebudowę konstrukcji mostu,
- modernizację układu drogowego i oświetlenia,
- przebudowę podziemnych sieci technicznych, w tym kanalizacji deszczowej i wodociągów,
- modernizację kanału technologicznego oraz pętli indukcyjnych.
Dwa lata na całą inwestycję
Zgodnie z założeniami przetargu, całość prac – od przygotowania dokumentacji po zakończenie robót torowych i drogowych – ma zostać wykonana w ciągu dwóch lat od podpisania umowy.
Modernizacja kluczowego odcinka Podwala Przedmiejskiego i przebudowa mostu mają podnieść komfort podróży, zwiększyć bezpieczeństwo oraz usprawnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej w tej części miasta.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze