Do Bukaresztu dostarczono ostatni tramwaj Astra Imperio Metropolitan
30 września 2024 roku firma ASTRA Vagoane Călători SA dostarczyła do Bukaresztu ostatni ze 100 zamówionych tramwajów Imperio Metropolitan o długości 36 metrów
Tym samym zakończyła się duża modernizacja floty miejskiego przewoźnika Societatea de Transport Bucuresti (STB).
Spis treści:
- Jakie zmiany w infrastrukturze miasta były konieczne w związku z wprowadzeniem nowych tramwajów Astra Imperio Metropolitan w Bukareszcie?
- Ile nowych pojazdów transportu publicznego zyskał Bukareszt w ramach ostatniej modernizacji floty miejskiego przewoźnika STB?
- Jakie ulepszenia wprowadzono w wersji tramwaju Astra Imperio Metropolitan z 2024 roku w porównaniu do wcześniejszych modeli?
Dostawy Od 2022 roku
Pierwszy tramwaj z tej serii dotarł do Bukaresztu w maju 2022 roku, a już w grudniu 2022 dwie pierwsze jednostki rozpoczęły obsługę linii 41. Od tego czasu każdy z tych pojazdów przejechał już ponad 150 tysięcy kilometrów. Wprowadzenie nowoczesnych tramwajów wymagało dostosowania miejskiej infrastruktury – ze względu na większe wymiary pojazdów, konieczne było przebudowanie przystanków.
Te nowoczesne pojazdy są zdolne przewieźć ponad 300 pasażerów i zostały wyposażone w zaawansowane systemy trakcyjne od bukareszteńskiej firmy ICPE-SAERP, która jest częścią grupy Astra. Podwozia i silniki wyprodukowała firma Siemens, a nowoczesny system informacyjny dostarczyła firma BUSTEC, która obecnie zdobywa silną pozycję na rynku rumuńskim.
Bukareszt w ostatnich latach znacząco zmodernizował swój tabor transportu publicznego, łącznie zyskując 300 nowoczesnych pojazdów – 100 tramwajów Astra Imperio, 100 trolejbusów oraz 100 elektrycznych autobusów. Te działania to jednak nie koniec inwestycji. W pierwszej połowie 2025 roku miasto planuje ogłosić kolejne przetargi na zakup 250 nowych tramwajów o długości 45, 36 i 27 metrów.
Warto wspomnieć, że tramwaj Astra Imperio Metropolitan miał już okazję zyskać międzynarodową rozpoznawalność, kiedy firma Astra Arad zaprezentowała jeden z tych pojazdów na targach InnoTrans w Berlinie 12 lat temu. Nowa wersja tramwaju z 2024 roku oferuje jednak liczne ulepszenia w zakresie designu oraz systemów asystujących i bezpieczeństwa, co sprawia, że jest to jeden z najbardziej nowoczesnych pojazdów w europejskim transporcie miejskim.
Dzięki tym inwestycjom Bukareszt podkreśla swoje zaangażowanie w modernizację transportu publicznego, dążąc do bardziej ekologicznych i efektywnych rozwiązań, które zwiększą komfort podróży i bezpieczeństwo mieszkańców.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze