Co wiemy o nowych Moderusach Gamma dla MPK Poznań?
Moderus Gamma LF 04 AC BD to najnowszy model tramwaju dostarczany przez firmę Modertrans Poznań dla MPK Poznań.
Nowa Gamma jest w 100 proc. niskopodłogowa, trójczłonowa i dwukierunkowa.
Rozkład jazdy:
- Jakie cechy wyróżniają tramwaje Moderus Gamma LF 04 AC BD pod względem konstrukcji i wyposażenia?
- Ile tramwajów zamówiło MPK Poznań i w jakim terminie planowana jest ich pełna dostawa?
- W jaki sposób nowe tramwaje wpłyną na jakość transportu publicznego w Poznaniu?
Jakie są nowe tramwaje?
Pojazd długości prawie 32 metrów może pomieścić łącznie 240 osób, w tym 46 na miejscach siedzących. Przedział pasażerski jest w pełni klimatyzowany, przestronny z ergonomicznym układem siedzeń i poręczy. Tramwaj ma dwie kabiny motorniczego oraz drzwi po obu stronach – łącznie jest ich 12. Co więcej został wyposażony aż w 4 rampy umożliwiające bezkolizyjne dostanie się do wnętrza osobom na wózkach inwalidzkich lub matkom z wózkami dziecięcymi.
W porównaniu z obecnie wykorzystywanymi przez poznańskiego przewoźnika Gammami zmienione zostały także takie elementy, jak m.in. zabudowa portali drzwiowych, czy oświetlenie wewnątrz wagonu. Z myślą o osobach z niepełnosprawnością wzroku zastosowane będą zewnętrzne tablice, na których informacje wyświetlane będą w kolorze białym.
Charakterystyka techniczna i wyposażenie:
- Konstrukcja: Tramwaj jest w pełni niskopodłogowy, trójczłonowy i dwukierunkowy, co zwiększa jego funkcjonalność na trasach miejskich.
- Wymiary i pojemność: Pojazd ma długość niemal 32 metrów i może pomieścić 240 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących.
- Wejścia: Wyposażony w 12 par drzwi (po 6 z każdej strony), co usprawnia wymianę pasażerów na przystankach.
- Dostępność: Posiada cztery rampy ułatwiające wsiadanie osobom na wózkach inwalidzkich oraz rodzicom z wózkami dziecięcymi.
- Komfort podróży: Przestronny, klimatyzowany przedział pasażerski z ergonomicznym układem siedzeń i poręczy.
- Kabina motorniczego: Zwiększona powierzchnia przeszklenia poprawia widoczność i komfort pracy prowadzącego.
- Oświetlenie: Zastosowano pełne oświetlenie LED, co zwiększa efektywność energetyczną i estetykę wnętrza.
- System informacji pasażerskiej: Nowoczesny system zapewnia czytelne i aktualne komunikaty dla podróżnych.
Dostawy i eksploatacja
Dostawa wszystkich 30 tramwajów planowana jest do połowy 2026 roku. Ich wprowadzenie ma na celu zwiększenie komfortu podróży oraz efektywności transportu publicznego w Poznaniu.
Dzięki takim zakupom Poznań będzie mógł wyeliminować tramwaje wysokopodłogowe – czyli niedostępne dla osób z niepełnosprawnościami ruchu oraz starszych i opiekunów podróżujących z dzieckiem w wózku. Dzięki inwestycjom może to nastąpić jeszcze w tym roku, choć nie jest wykluczone, że część wozów wysokopodłogowych pozostanie w firmie jako rezerwa. Obecnie MPK Poznań dysponuje ok. 230 tramwajami, a niską podłogę ma 78 proc. z nich.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze