Bateryjny tramwaj dla Arabii Saudyjskiej. Tak będzie wyglądał
Alstom podpisał kontrakt o wartości ponad 500 milionów euro z Królewską Komisją ds. AlUli (RCU) na realizację pionierskiego projektu tramwaju zasilanego bateriami – najdłuższej na świecie linii tramwajowej bez sieci trakcyjnej.
Teraz pokazano wizualizacje pojazdów.
Rozkład jazdy:
- Jakie innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowano w systemie tramwajowym Alstom dla AlUli?
- W jaki sposób projekt tramwaju zasilanego bateriami w AlUli wpisuje się w saudyjską strategię Vision 2030?
- Jakie doświadczenia Alstom zdobył wcześniej w zakresie systemów tramwajowych na Bliskim Wschodzie?
Nowoczesny system tramwajowy dla AlUli
W pełni zintegrowany system tramwajowy Alstom będzie obejmował 20 nowoczesnych tramwajów Citadis B zasilanych bateriami. Linia o długości 22,4 km połączy 17 strategicznie zlokalizowanych stacji, zapewniając wyjątkowy dostęp do pięciu kluczowych historycznych dzielnic AlUli, w tym miejsc wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, takich jak:
- Stare Miasto AlUla (Dzielnica 1)
- Dadan (Dzielnica 2)
- Jabal Ikmah (Dzielnica 3)
- Nabataean Horizon (Dzielnica 4)
- Historyczne Miasto Hegra (Dzielnica 5)
Ten ambitny projekt ma na celu dostarczenie unikalnych opcji transportowych dla mieszkańców i turystów, oferując innowacyjne, dostosowane do klimatu tramwaje.
Zaangażowanie w projekt
Alstom odegra kluczową rolę w tym projekcie, począwszy od kompleksowego projektowania systemu, poprzez integrację, instalację, testowanie i uruchomienie tramwaju bez sieci trakcyjnej zasilanego bateriami. Firma dostarczy również systemy zasilania, sygnalizacji, komunikacji oraz wyposażenie zajezdni, a także zapewni pełne utrzymanie tramwajów przez 10 lat, wykorzystując narzędzie HealthHub do predykcyjnego utrzymania i zarządzania flotą, aby zapewnić najwyższą dostępność.
Znaczenie projektu dla AlUli i Arabii Saudyjskiej
Projekt ten redefiniuje transport miejski w AlUli, harmonijnie łącząc dziedzictwo historyczne z nowoczesną technologią niskoemisyjną. Jako najdłuższa na świecie linia tramwajowa zasilana bateriami, bez sieci trakcyjnej, połączy miejsca wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, podkreślając zaangażowanie Arabii Saudyjskiej w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska, zgodnie z inicjatywą Vision 2030.
Mohamed Khalil, Dyrektor Zarządzający Alstom w Arabii Saudyjskiej, podkreślił unikalność projektu, łączącego zrównoważony rozwój, doświadczenie pasażerów i integrację z otoczeniem w regionie bogatym w historię i cuda. Wyraził dumę z wyboru Alstom przez Królewską Komisję ds. AlUli do realizacji tego projektu, który odzwierciedla kluczowe elementy planu Vision 2030, w tym nacisk Arabii Saudyjskiej na ochronę środowiska.
Doświadczenie Alstom w regionie
Projekt ten opiera się na doświadczeniu Alstom w dziedzinie systemów tramwajowych w regionie Zatoki Perskiej. Firma dostarczyła tramwaj w Dubaju, pierwszy w pełni zintegrowany system tramwajowy na Bliskim Wschodzie i pierwszą na świecie w 100% linię bez sieci trakcyjnej, otwartą w listopadzie 2014 roku. Alstom zbudował również pierwszy tramwaj w Lusail w Katarze, największy projekt systemu tramwajowego w regionie Zatoki Perskiej i pierwszy tramwaj bez sieci trakcyjnej w kraju, który przewoził pasażerów podczas Mistrzostw Świata.
Realizacja systemu tramwajowego w AlUli przez Alstom stanowi istotny krok w kierunku zrównoważonej mobilności, łącząc nowoczesną technologię z bogatym dziedzictwem kulturowym regionu. Projekt ten nie tylko poprawi infrastrukturę transportową, ale także wzmocni pozycję AlUli jako kluczowego miejsca turystycznego, oferując mieszkańcom i odwiedzającym nowoczesne i ekologiczne rozwiązania transportowe.
Komentarze