Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZDW w Bydgoszczy unieważnił przetarg na obsługę promu Flisak

infoship
17.07.2024 20:00
0 Komentarzy

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy unieważnił przetarg na świadczenie usług personelu pływającego na przeprawie promowej w Solcu Kujawskim w 2024 r.

Nie było ofert.

Spis treści:

  1. Jakie były powody unieważnienia przetargu na świadczenie usług personelu pływającego na przeprawie promowej w Solcu Kujawskim?
  2. Jakie były wymagania i obowiązki dla kapitana na jednostce Flisak, które mogły wpłynąć na brak ofert?
  3. Jakie działania zamierza podjąć Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy w celu ponownego ogłoszenia przetargu i przyciągnięcia ofert?
W sobotę,13 maja 2023 roku, po południu prom Flisak, który od dwóch tygodni pływa po Wiśle między Czarnowem i Solcem Kujawskim, utknął na rzece.
Prom Flisak

O zamówieniu

Usługa obsługi promu Flisak miała być świadczona do 30 listopada 2024 roku.

Zakres obowiązków dla kapitana to:

1.           Pełnienia funkcji Kapitana na jednostce Flisak

2.           Codzienna kontrola stanu wody na wodowskazach Toruń i Fordon

3.           Prowadzenie obserwacji stanów wody i monitorowanie głębokości w osi przeprawy Solec Kujawski – Czarnowo

4.           Organizacja pracy załogi na jednostce Flisak

5.           Nawigowanie i sterowanie jednostką

6.           Organizacja załadunku i rozładunku samochodów i pasażerów na jednostce Flisak

7.           Prowadzenie dokumentacji promu w tym m.in.: sprawdzanie ważności poszczególnych dokumentów statku tj. dziennik pokładowy, żeglarskiej książeczki pracy załogi, raporty z pracy jednostki

8.           W godzinach pracy przeprawy, prowadzenie nasłuchu VHF na jednostce oraz odbieranie telefonu jednostki Flisak. 

9.           Uruchamianie tablic zmiennej treści na DK80 i DK10 informujących o otwarciu/zamknięciu przeprawy oraz znaków zmiennej treści na przyczółkach.

10.         Prowadzenie statystyki przeprawy promowej

11.         Informowanie pasażerów o najważniejszych punktach regulaminu przed rozpoczęciem rejsu

12.         Zgłaszanie Zlecającemu potrzeby zamówienia materiałów eksploatacyjnych: paliwa, smarów, olejów, czyściwa wody słodkiej, wywozu nieczystości płynnych, wywozu wód zaolejonych, wywozu śmieci komunalnych i innych części eksploatacyjnych

13.         Zgłaszanie Zlecającemu potrzeby zamówienia wody słodkiej, wywozu nieczystości płynnych, wywozu wód zaolejonych, wywozu śmieci komunalnych i zapotrzebowaniu na chemię gospodarczą.

14.         Zgłaszania zamawiającemu nieprawidłowości w  pracy jednostki

15.         Informowanie zamawiającego o potrzebie wykonania czynności serwisowych lub przeglądów w silnikach głównych, agregacie, układach hydraulicznych lub innych przez firmy zewnętrzne

16.         Informowanie o konieczności wykonania przeglądów okresowych np. przeglądy gaśnic, środków ratunkowych itp.

17.         Zgłaszanie uwag w zakresie funkcjonowania przeprawy.

Załącznik nr 1 do OPZ

Zakres obowiązków Mechanika to:

1.           Pełnienia funkcji Mechanika na jednostce Flisak

2.           Odpowiedzialność za poprawną eksploatację: silników głównych, agregatu prądotwórczego, układów hydraulicznych, układów chłodzenia zaburtowego, instalacji p. poż.,   

3.           Sprawdzanie poziomu oleju w silnikach głównych i agregacie

4.           Sprawdzanie poziomu płynów chłodzących w silnikach głównych i agregacie

5.           Sprawdzanie poziomu oleju hydraulicznego w zbiornikach wyrównawczych układów hydraulicznych

6.           Sprawdzanie szczelności układu hydraulicznego wraz z układem opuszczania ramp

7.           Sprawdzanie i uzupełnianie poziomu paliwa w zbiornikach rozchodowych i kontrola głównych

8.           Sprawdzenie zadziałania układu chłodzenia silników głównych i agregatu po odpaleniu jednostki

9.           Sprawdzanie/smarowanie punktów smarnych m.in. koła napędowe z łopatami, rampy, silniki

10.         Prowadzenie dziennika maszynowego dokumentującego pracę silników, prowadzenie rozliczenie zużycia paliwa

11.         Zgłaszanie potrzeby zamówienia paliwa, olejów, smarów i innych części eksploatacyjnych do kapitana

12.         Przyjmowanie na jednostkę dostaw materiałów smarnych i eksploatacyjnych

13.         Nadzorowanie procesu bunkrowania paliwa do jednostki

14.         Zdawanie zęzy z maszynowni i wód zaolejonych z pod pokładu głównego

15.         Utrzymywanie porządku w maszynowniach

16.         Przestrzeganie zasad BHP przy obsłudze urządzeń w maszynowni i na pokładzie

17.         Pomoc przy załadunku pojazdów i cumowaniu jednostki

18.         Wykonywanie poleceń Kapitana jednostki

Zakres obowiązków Bosmana to:

1.           Pełnienia funkcji Bosmana na jednostce Flisak

2.           Odpowiedzialność za poprawne zacumowanie jednostki do przyczółków

3.           Podłączanie przedłużaczy do zasilania jednostki w energię elektryczną z lądu

4.           Utrzymywanie porządku w zakresie lin cumowniczych, sczepiających i osprzętu pokładowego

5.           Dbanie o poprawne przechowywanie środków ratunkowych

6.           Zapewnienie dostępu do środków ratunkowych dla pasażerów. W razie zaistnienia konieczności (na polecenie kapitana) wydawanie indywidulanych środków ratunkowych dla pasażerów 

7.           Dbanie o sprawność urządzeń kotwicznych

8.           Obsługa urządzeń pokładowych w tym kotwicznych

9.           Dbanie o porządek na pokładzie (wszystkie pomieszczenia)

10.         Dbanie o porządek pod pokładem  i w miejscach wyznaczonych na statku do przechowywania wyposażenia

11.         Wykładanie, rozmieszczanie sprzętu ratunkowego oraz sprzętu do obsługi promu np. liny, bosak, sonda, szekle, boje.

12.         Utrzymanie czystości w miejscach dla pasażerów

13.         Pobieranie wody słodkiej

14.         Zdawanie do pojazdów asenizacyjnych nieczystości płynnych

15.         Po uzgodnieniu z kapitanem, prowadzenie załadunku i rozładunku samochodów, rowerzystów, motocyklistów, pasażerów na promie

16.         Odpowiednie rozmieszczenie ładunków i pasażerów na promie, zgodnie z planem rozmieszczenia ładunku na pokładzie

17.         Bezpośredni kontakt z pasażerami i dbanie o ich bezpieczeństwo podczas załadunku, rozładunku i  przewozu promem

18.         Informowanie pasażerów o najważniejszych punktach regulaminu przeprawy

19.         Wykonywanie poleceń Kapitana

Komentarze