Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stocznia Remontowa Shipbuilding ruszyła z budową promu hybrydowego dla norweskiej firmy żeglugowej

infoship
15.05.2024 20:00
0 Komentarzy

W stoczni Remontowa Shipbuilding rozpoczęto produkcję promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym dla jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii.

Jednostka przeznaczona będzie do żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjornera.

Budowa ruszyła

Uroczystość cięcia pierwszej blachy do budowy promu dla Torghatten Nord AS odbyła się w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku.

„Nowoczesny, w pełni wyposażony prom dwustronny o numerze budowy B620/1 przeznaczony będzie do obsługi żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjornera” – podała w przesłanym PAP komunikacie Aleksandra Tesmer z Remontowa Shipbuilding S.A.

Wyjaśniła, że ze względu na trudne warunki eksploatacji typowe dla rejonu Koła Podbiegunowego, w projekcie postawiono szczególny nacisk na zastosowanie lekkich materiałów oraz na implementację rozwiązań i systemów charakteryzujących się niskimi stratami, co w ostatecznym rozrachunku ma pozwolić na możliwie maksymalną redukcję zużycia energii.

„Statek wyposażony będzie w dwa pędniki azymutalne z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów. W normalnej operacji baterie będą doładowywane z sieci lądowej w czasie rozładunku/załadunku. Będzie to miało miejsce relatywnie często, jako że pojedyncze przejście jednostki będzie zajmowało nie więcej niż 12 minut” – tłumaczy przedstawicielka stoczni.

Jak przekazano w informacji, prom zbudowany zostanie na podstawie projektu opracowanego przez The Norwegian Ship Design Company AS, wspieranego, w zakresie dokumentacji roboczej, przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding.

W stoczni Remontowa Shipbuilding rozpoczęto produkcję promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym dla jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii.
Rozpoczęcie budowy promu

„Będzie to już kolejna jednostka zamówiona w naszej Stoczni przez Torghatten Nord AS. W latach 2010 – 2013 Stocznia zbudowała osiem nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii” – podkreśliła Aleksandra Tesmer.

„Podpisując kontrakt na kolejny, dziewiąty prom dla tego armatora, Stocznia włączyła się w działania na rzecz elektryfikacji jego floty oraz implementacji zielonych technologii w norweskim transporcie publicznym” – zaznaczyła przedstawicielka stoczni. Dodała, że w latach 2018 – 2021 Remontowa Shipbuilding S.A. zbudowała łącznie sześć promów elektrycznych, w tym cztery dla armatorów z Norwegii i dwa dla armatorów z Wielkiej Brytanii.

Przekazanie statku armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r.(PAP)

Komentarze