Stocznia Remontowa Shipbuilding ruszyła z budową promu hybrydowego dla norweskiej firmy żeglugowej
W stoczni Remontowa Shipbuilding rozpoczęto produkcję promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym dla jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii.
Jednostka przeznaczona będzie do żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjornera.
Budowa ruszyła
Uroczystość cięcia pierwszej blachy do budowy promu dla Torghatten Nord AS odbyła się w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku.
„Nowoczesny, w pełni wyposażony prom dwustronny o numerze budowy B620/1 przeznaczony będzie do obsługi żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjornera” – podała w przesłanym PAP komunikacie Aleksandra Tesmer z Remontowa Shipbuilding S.A.
Wyjaśniła, że ze względu na trudne warunki eksploatacji typowe dla rejonu Koła Podbiegunowego, w projekcie postawiono szczególny nacisk na zastosowanie lekkich materiałów oraz na implementację rozwiązań i systemów charakteryzujących się niskimi stratami, co w ostatecznym rozrachunku ma pozwolić na możliwie maksymalną redukcję zużycia energii.
„Statek wyposażony będzie w dwa pędniki azymutalne z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów. W normalnej operacji baterie będą doładowywane z sieci lądowej w czasie rozładunku/załadunku. Będzie to miało miejsce relatywnie często, jako że pojedyncze przejście jednostki będzie zajmowało nie więcej niż 12 minut” – tłumaczy przedstawicielka stoczni.
Jak przekazano w informacji, prom zbudowany zostanie na podstawie projektu opracowanego przez The Norwegian Ship Design Company AS, wspieranego, w zakresie dokumentacji roboczej, przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding.
„Będzie to już kolejna jednostka zamówiona w naszej Stoczni przez Torghatten Nord AS. W latach 2010 – 2013 Stocznia zbudowała osiem nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii” – podkreśliła Aleksandra Tesmer.
„Podpisując kontrakt na kolejny, dziewiąty prom dla tego armatora, Stocznia włączyła się w działania na rzecz elektryfikacji jego floty oraz implementacji zielonych technologii w norweskim transporcie publicznym” – zaznaczyła przedstawicielka stoczni. Dodała, że w latach 2018 – 2021 Remontowa Shipbuilding S.A. zbudowała łącznie sześć promów elektrycznych, w tym cztery dla armatorów z Norwegii i dwa dla armatorów z Wielkiej Brytanii.
Przekazanie statku armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze