Port Gdańsk w 2024 r. obsłużył 293 promy i 60 wycieczkowców
W ubiegłym roku Port Gdańsk obsłużył 3559 morskich statków handlowych, przeładowując 77,4 mln ton ładunków; według szacunków zysk netto wyniósł ok. 264 mln zł.
Taka informację przekazała 22 stycznia rzeczniczka Portu Regina Stawnicka. Liczba obsłużonych tam pasażerów wzrosła o 4,5 proc. wobec 2023 r. Do Portu Gdańsk w 2024 r. zawinęło też 60 wycieczkowców – o 18 więcej - oraz 293 promy – o 6 mniej niż w 2023 r.
Rozkład jazdy:
- Ile morskich statków handlowych obsłużył Port Gdańsk w ubiegłym roku?
- Ile ton ładunków przeładowano w Porcie Gdańsk w ubiegłym roku?
- Jaki był szacunkowy zysk netto Portu Gdańsk w ubiegłym roku?
Wyniki pasażerskie Portu Gdańsk
W latach 2022–2024 w Porcie Gdańsk odnotowano znaczące zmiany w ruchu pasażerskim, wyraźnie widoczne w liczbie obsłużonych pasażerów oraz zawinięciach wycieczkowców i promów. W 2024 roku liczba pasażerów wzrosła o 4,5% w porównaniu z rokiem 2023.
Wycieczkowce
W 2022 roku do portu zawinęło 79 wycieczkowców z około 29,5 tys. pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W 2024 roku liczba zawinięć wycieczkowców wyniosła 60, co oznacza wzrost o 18 jednostek względem 2023 roku.
Promy
Liczba zawinięć promów w 2024 roku wyniosła 293, co stanowi spadek o 6 jednostek w porównaniu do roku 2023.
Łącznie liczba obsłużonych pasażerów wzrosła o 4,5 proc. wobec 2023 r.
Podsumowując
Według wstępnych danych Port Gdańsk 2024 r. zamknie wynikiem finansowym na poziomie ok. 264 mln zł, wyższym w porównaniu z rokiem 2023 o 51,7 mln zł (o 24 proc.). Główne czynniki determinujące ten wzrost to wyższe rok do roku o blisko 6 proc. przychody ze sprzedaży oraz niższe koszty, w tym niższe o 3 proc. koszty sprzedaży.
W 2023 r. w Porcie Gdańsk przeładowano blisko 81 mln ton towarów. Wówczas Port Gdańsk awansował na drugie miejsce, jeśli chodzi o bałtyckie porty z największym wolumenem przeładunków. Port w Gdańsku zanotował w 2023 r. zysk netto na poziomie 224,4 mln zł. Równolegle port kontynuuje dynamiczny rozwój, zarówno pod względem ruchu pasażerskiego, co wpisuje się w rosnące znaczenie regionu na mapie europejskiego transportu morskiego. Szczególną uwagę zwraca zwiększona liczba zawinięć wycieczkowców, co wskazuje na rosnące zainteresowanie turystyką morską w regionie.
Komentarze