Położono stępkę pod budowę hybrydowego promu pasażersko-samochodowego
We wtorek 9 lipca br., w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding, położono stępkę pod budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym.
To kolejny etap budowy statku zamówionego przez jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii – Torghatten Nord AS.
Spis treści:
- Jakie wydarzenie miało miejsce 9 lipca br. w stoczni Remontowa Shipbuilding?
- Kto jest zamawiającym nowy prom pasażersko-samochodowy o napędzie hybrydowym?
- Na jakiej trasie będzie obsługiwał nowo budowany prom i kiedy planowane jest jego przekazanie armatorowi?
Dziewiąty prom
Na początku maja br. odbyła się bowiem uroczystość cięcia pierwszych blach, co zapoczątkowało cały proces produkcyjny. Położenie stępki oznacza przejście do kolejnego etapu budowy – rozpoczęcia montażu kadłuba.
To już dziewiąty prom budowany w Remontowej Shipbuilding dla Torghatten Nord AS. Nowo budowany prom dwustronny przeznaczony jest do obsługi żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjørnerå. Będzie wyposażony będzie w dwa pędniki azymutalne, z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi, zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów.
W normalnym trybie baterie będą doładowywane z sieci lądowej w czasie rozładunku/załadunku. Będzie to miało miejsce relatywnie często, jako że pojedyncze przejście jednostki będzie zajmowało nie więcej niż 12 minut.
Przekazanie promu armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze