Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy statek obsłużony przy nowym nabrzeżu T3 terminala Baltic Hub

infoship
27.02.2025 20:00
0 Komentarzy

Terminal kontenerowy Baltic Hub poinformował o zakończeniu testowych przeładunków pierwszej jednostki przy nowym nabrzeżu T3. Był to mierzący ponad 200 m kontenerowiec CMA CGM Tivoli.

Pełne uruchomienie nowego nabrzeża planowane jest na koniec tego roku.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne korzyści operacyjne przyniesie pełne uruchomienie nowego nabrzeża T3 dla Baltic Hub?
  2. Czy planowane są dalsze inwestycje lub rozwój infrastruktury po zakończeniu budowy nabrzeża T3?
  3. Jakie technologie i rozwiązania zastosowano przy nowych suwnicach STS, aby zwiększyć efektywność przeładunków?
Baltic Hub
Baltic Hub

Testy zakończone sukcesem

"Z radością informujemy o zakończeniu testowych przeładunków na pierwszym statku obsłużonym przy nowym nabrzeżu T3 w Baltic Hub. To kluczowy etap realizacji naszej inwestycji, który pozwala nam na dalszy rozwój i zwiększenie możliwości operacyjnych terminalu" – poinformował w czwartek w komunikacie Baltic Hub.

Spółka przekazała, że mierzący 205 metrów i napędzany LNG kontenerowiec CMA CGM Tivoli zawinął do nabrzeża 24 lutego.

"Podczas operacji testowych przeładowaliśmy 1 474 TEU (jednostka miary odpowiadająca pojemności, używana w odniesieniu do portów i statków kontenerowych, równoważna objętości standardowego kontenera o długości 20 stóp - PAP). Proces ten był nie tylko próbą nowych rozwiązań technologicznych, ale także doskonałą okazją do dostrojenia i optymalizacji działania nowych suwnic STS" – podano w informacji.

Baltic Hub, który został uruchomiony w 2007 r. pod nazwą DCT Gdańsk, obecnie posiada zdolność przeładunkową do 3 mln TEU rocznie. Łączna długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km, co pozwala na obsługę czterech statków jednocześnie.

Budowa trzeciego głębokowodnego nabrzeża rozpoczęła się w 2022 roku. Jego pełne uruchomienie planowane jest pod koniec 2025 roku. Jak zapowiada spółka, przepustowość terminalu Baltic Hub wzrośnie wówczas do 4,5 mln TEU rocznie.

W 2024 roku w Baltic Hub przeładowano 2 242 401 TEU, czyli o 191 588 TEU więcej niż rok wcześniej. (PAP)

Komentarze