Budowa nowego mostu na Odrze nabiera tempa. Zastąpi przeprawę promową
Prace nad nowym mostem na Odrze w powiecie raciborskim ruszyły pełną parą. Inwestycja, na którą lokalna społeczność czekała od lat, obejmuje imponującą konstrukcję o długości ponad 633 metrów, składającą się z 13 przęseł o rozpiętości od 40 do 50 metrów.
Do tej pory wykonano już ponad 16 procent robót, a budowa obiektu ma przynieść rozwiązanie problemu, z którym mieszkańcy regionu zmagali się od dziesięcioleci – braku stałego połączenia między gminami Nędza i Rudnik.
Spis treści:
- Jakie są główne problemy związane z funkcjonowaniem przeprawy promowej między gminami Nędza i Rudnik?
- Jakie prace są obecnie realizowane w ramach budowy nowego mostu na Odrze?
- Dlaczego mieszkańcy od lat apelowali o budowę mostu, mimo że istniała przeprawa promowa?
Zamiast promu
Obecnie jedynym środkiem transportu przez rzekę jest przeprawa promowa, która działa nieprzerwanie od zakończenia II wojny światowej. Kiedy w 1945 roku wycofujące się wojska niemieckie zniszczyły most, mieszkańcy byli zmuszeni korzystać z promu, który stał się jedyną alternatywą dla długich objazdów przez Racibórz. Jednak prom nie zawsze jest czynny – niskie poziomy wody w Odrze często uniemożliwiają jego funkcjonowanie, co powoduje znaczne utrudnienia dla lokalnej społeczności.
Mieszkańcy od dawna apelowali o budowę mostu, który zapewniłby stałe połączenie drogowe między Ciechowicami a Grzegorzowicami. Obecnie prace nad mostem koncentrują się na budowie drogi dojazdowej od strony Zawady Książęcej. Lokalna społeczność z niecierpliwością obserwuje postępy w realizacji tego kluczowego przedsięwzięcia, które ma na celu poprawę komunikacji i komfortu życia w regionie.
Nowy most to inwestycja, która zmieni codzienność mieszkańców, eliminując problem zależności od przeprawy promowej i zapewniając bezpieczne i stałe połączenie między gminami Nędza i Rudnik. Budowa mostu to także istotny krok w rozwoju infrastruktury drogowej całego powiatu raciborskiego. Mimo że prace dopiero się rozpoczęły, lokalni mieszkańcy już mogą snuć plany na przyszłość, kiedy most zastąpi wysłużoną przeprawę, którą posługiwano się przez prawie 80 lat.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze