30 lat Stena Line w Polsce
Od trzech dekad łączy Gdynię ze szwedzką Karlskroną. Firma Stena Line, bo o niej mowa, jest jednym z największych na świecie operatorów promowych.
Co roku realizuje ponad 33 300 rejsów. Z okazji okrągłego jubileuszu połączenia promowego Gdynia–Karlskrona 20 maja w hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront odbyła się konferencja, w której udział wzięli m.in. ambasador Szwecji Andreas von Beckerath, prezydent Aleksandra Kosiorek oraz przedstawiciele Portu Gdynia.
Rozkład jazdy:
- Jakie znaczenie dla regionu i biznesu ma trzydziestoletnia współpraca Gdyni z firmą Stena Line?
- Jakie kamienie milowe w historii połączenia Gdynia–Karlskrona zostały wskazane przez dyrektora Stena Line Polska?
- Jakie plany rozwoju na przyszłość zapowiedziała firma Stena Line w zakresie usług i logistyki?
Na trasie Gdynia - Karlskrona
Stena Line jest jednym z największych na świecie operatorów promowych. Co roku realizuje ponad 33 300 rejsów. I jak sami o sobie mówią: wszystko, co robimy, opiera się na naszej podstawowej wartości, jaką jest troska o klientów, zasoby i o siebie nawzajem.
Od 30 lat firma obsługuje również połączenie promowe na trasie Gdynia–Karlskrona. Z tej okazji 20 maja w hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront odbyła się konferencja o nazwie „Stena Line Baltic Business Conference”. Było to całodniowe spotkanie liderów branży transportowej, logistycznej i turystycznej, skupione na rozwoju biznesu na Morzu Bałtyckim.
Wśród gości konferencji pojawili się m.in.: Andreas von Beckerath, ambasador Szwecji w Polsce, Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni, Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska, Niclas Mårtensson, CEO Stena Line Group, Piotr Gorzeński, prezes Portu Gdynia, Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezeska Portu Gdynia oraz przedstawiciele mediów i branży morskiej. Do Gdyni przyjechał również Dan Olsson, właściciel firmy Stena Line.
30-letnia współpraca ze Stena Line to ponad 2 miliony turystów, którzy odwiedzili nie tylko Gdynię, ale cały nasz region. To również sprawny przewóz ładunków, czyli wszystko, co dzięki połączeniu Gdyni ze Szwecją wiąże się z szeroko pojętym biznesem, kwitnie i z tego, co dzisiaj mogliśmy usłyszeć na konferencji, będzie dalej rozkwitać. To również ważny sygnał dla bezpieczeństwa regionu. Bo współpraca portów, również przewoźników cywilnych, to w chwili zagrożenia militarnego bardzo ważny aspekt obronny – mówi Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.
Zaczynaliśmy od jednego małego statku. Dzisiaj mamy flotę trzech statków, w tym dwa najnowsze E-Flexery, czyli statki o długości 240 metrów. Myślę, że było kilka takich kamieni milowych. Przede wszystkim 2004 rok i wejście Polski do Unii Europejskiej, otwarcie rynku, możliwość większej swobody podróżowania i z Polski do Szwecji, i ze Szwecji do Polski. Tak że to był pierwszy taki ważny moment. Drugi to nadanie naszej linii statusu autostrady morskiej, podkreślenie wagi naszej linii jako ważnego korytarza logistycznego w sieci transportowej TEN-T – informuje Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Co dalej? Zapytany o plany na przyszłość, dyrektor Stena Line Polska odpowiada:
Oczywiście będziemy starali się rozwijać w zakresie usług i jakości, ale również ochrony środowiska, bezpieczeństwa i zielonej agendy. Pracujemy nad systemami pick and drop i smart gate, czyli opcją dla klientów frachtowych, aby odbierali swoje naczepy 24 godziny na dobę, a nie tylko wtedy, kiedy statek cumuje w porcie. Myślimy i przygotowujemy się do produktu intermodalnego, czyli połączenia pociągu i promu w jednym – dodaje dyrektor Kiersnowski.
Komentarze