Zgodnie z zapowiedziami. Mamy przetarg na budowę kolejnej stacji na CMK
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowanie przetargowe na projekt i realizację budowy nowej stacji kolejowej w Białej Rawskiej.
To kolejny etap rozbudowy Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK), który ma na celu poprawę dostępności kolei w regionie.
Rozkład jazdy:
- Jakie elementy infrastruktury zostaną wybudowane w ramach budowy stacji Biała Rawska?
- Jakie warunki muszą spełniać wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia?
- Dlaczego inwestycja w Białej Rawskiej jest ważna dla funkcjonowania Centralnej Magistrali Kolejowej?
Inwestycja o strategicznym znaczeniu
Projekt nosi nazwę „Budowa stacji Biała Rawska na linii kolejowej nr 4 w ramach projektu Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Zakres inwestycji obejmuje zaprojektowanie oraz kompleksowe wykonanie robót na odcinku od km 38,100 do km 41,500.
Powstaną m.in.:
- nowe perony oraz obiekty obsługi pasażerów (drogi, chodniki, parkingi, poczekalnie),
- dwa nowe tory główne dodatkowe wraz z siecią trakcyjną,
- nowe rozjazdy oraz podziemne przejście dla pieszych,
- adaptacja istniejącego wiaduktu drogowego przy drodze wojewódzkiej nr 725, by umożliwić przeprowadzenie pod nim czterech torów kolejowych,
- modernizacja i przebudowa infrastruktury drogowej po obu stronach linii kolejowej.
Projekt techniczny ma również uwzględniać przyszłą rozbudowę układu torowego o dwa kolejne tory (nr 5 i 6), minimalizując konieczność dodatkowych prac w przyszłości.
Zakres prac i wymagania
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Zamówienie obejmuje zarówno przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej (wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych zgód i pozwoleń), jak i wykonanie robót budowlanych, instalacyjnych i wykończeniowych. W zakres prac wchodzą:
- budowa nawierzchni i podtorza,
- system odwodnienia,
- instalacje elektroenergetyczne (trakcyjne i nietrakcyjne),
- urządzenia sterowania ruchem kolejowym,
- instalacje teletechniczne i telekomunikacyjne (m.in. CSDIP, SSC, SMW),
- ścieżki rowerowe i chodniki,
- ocena zgodności poszczególnych podsystemów infrastruktury.
Wymagania wobec wykonawców
Oferty mogą składać podmioty krajowe i zagraniczne, które:
- posiadają odpowiednie doświadczenie i referencje w realizacji inwestycji kolejowych o porównywalnej skali,
- dysponują wykwalifikowaną kadrą – m.in. kierownikiem budowy, kierownikami robót mostowych i SRK oraz głównym projektantem,
- mają dostęp do specjalistycznego sprzętu (np. maszyn do podbijania torów, profilowania tłucznia, żurawi samojezdnych),
- spełniają wymagania finansowe (minimum 32 mln PLN rocznego przychodu netto oraz 8 mln PLN zdolności kredytowej).
Terminy i dokumentacja
Termin składania ofert upływa 16 maja 2025 r. o godz. 10:00. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz. 11:00 za pośrednictwem platformy: https://platformazakupowa.plk-sa.pl.
Zamówienie będzie realizowane przez 33 miesiące od daty podpisania umowy. Wartość wadium ustalono na 442 000 zł. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.
Znaczenie dla regionu i sieci krajowej
Budowa stacji Biała Rawska to istotne wzmocnienie infrastruktury Centralnej Magistrali Kolejowej, która stanowi kluczowy korytarz transportowy między Warszawą a Górnym Śląskiem. Nowa stacja zwiększy dostępność transportu kolejowego w regionie łódzkim oraz umożliwi rozwój połączeń pasażerskich i towarowych w przyszłości.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze