Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zgodnie z zapowiedziami. Jest przetarg na nowe ezt-y dla Pomorza

inforail
10.07.2025 09:30
0 Komentarzy

Województwo Pomorskie ogłosiło przetarg na dostawę dwóch fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) z opcją rozszerzenia zamówienia o maksymalnie dziesięć dodatkowych jednostek.

Pojazdy mają obsługiwać połączenia aglomeracyjne w Trójmieście i okolicach, a całe postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Więcej na ten temat pisaliśmy już w InfoRail.pl.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy można spodziewać się rozstrzygnięcia przetargu na dostawę nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Pomorza?
  2. Czy województwo pomorskie planuje skorzystać z opcji zakupu dodatkowych 10 EZT-ów i w jakim horyzoncie czasowym?
  3. Jakie konkretnie wymagania techniczne muszą spełniać nowe pojazdy, by mogły obsługiwać planowaną linię PKM Południe?

Tabor dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i nie tylko

Nowe elektryczne zespoły trakcyjne mają trafić na linie kolejowe nr 250 i 202 (z Gdańska Śródmieścia do Wejherowa i dalej do Lęborka) oraz na trasę przez Gdańsk Port Lotniczy do Gdyni (linie 248 i 201). W przyszłości mają obsługiwać również projektowaną linię PKM Południe, łączącą Gdańsk Śródmieście z Kowalami.

Zamówienie obejmuje nie tylko pojazdy, ale także:

  • szkolenia techniczne dla maksymalnie 24 pracowników,
  • dokumentację techniczną i licencje,
  • gwarancję i rękojmię (z możliwością wydłużenia do 60 miesięcy),
  • oraz sprzęt komputerowy do diagnostyki i obsługi pojazdów.

Opcja na dziesięć dodatkowych pojazdów

Samorząd województwa zastrzegł sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, dzięki czemu wykonawca może dostarczyć do 10 dodatkowych EZT-ów, pod warunkiem pozyskania zewnętrznych środków finansowych, np. unijnych lub ministerialnych. Decyzja o ewentualnym uruchomieniu opcji może zostać podjęta do końca października 2026 roku.

Co ważne – wszystkie pojazdy muszą być kompatybilne technicznie i pochodzić od jednego producenta, co ma ułatwić eksploatację, utrzymanie i obniżyć jednostkowe koszty produkcji.

Kryteria oceny ofert

Wybór wykonawcy oparty będzie o cztery kryteria:

  • Cena brutto (59% wagi),
  • Długość gwarancji i rękojmi (20%),
  • Termin dostawy podstawowych dwóch pojazdów (16%),
  • Zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty z obu stron pojazdu (5%).

Termin realizacji zamówienia podstawowego wynosi do 42 miesięcy, natomiast pojazdy zamawiane w ramach opcji mają być dostarczone w ciągu 33 miesięcy od złożenia oświadczenia o skorzystaniu z tej opcji.

Termin składania ofert

Oferty można składać do 8 sierpnia 2025 roku, wyłącznie w formie elektronicznej, przez platformę zakupową województwa. Wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 2 mln zł, a termin związania ofertą upływa 5 grudnia 2025 roku.

Komentarze