Z Siedlec do Finlandii. Pierwszy skład Stadlera dostarczony VR
Wczesnym piątkowym porankiem w zeszłym tygodniu do Finlandii dotarł wyjątkowy transport. Statek Finntide, należący do Finnlines, przetransportował z Polski do portu w Hankonie pierwszy z dwudziestu nowych pociągów podmiejskich, które zostały zamówione do obsługi regionalnej komunikacji kolejowej.
Według zapowiedzi, nowe składy wyprodukowane przez Stadlera w Siedlcach, mają pojawić się na trasach w 2026 roku, otwierając nowy rozdział w jakości i efektywności transportu publicznego w Finlandii.
Rozkład jazdy:
- Kiedy pierwsze nowe pociągi podmiejskie zaczną kursować w Finlandii?
- Jak przebiegał proces montażu nowego pociągu w porcie w Hankonie?
- W jaki sposób nowa flota pociągów podmiejskich wpłynie na transport publiczny w Finlandii?
Przygotowania do pierwszej jazdy
Po dotarciu do Hankonu, nowy pociąg spędził weekend na placu przeładunkowym, oczekując na proces podnoszenia na wózki oraz montaż całego składu. We wtorek rano rozpoczęto operację przenoszenia każdego z wagonów na tory – każdy z nich był podnoszony osobno i montowany kolejno, tworząc pełen skład. Był to kluczowy etap przygotowań, który zakończył się sukcesem.
Transport do Ilmalan – kolejny krok w drodze na tory
W piątkowy wieczór, punktualnie o godzinie 21:20, skład ma zostać przetransportowany z Hankonu do zajezdni Ilmala, gdzie przejdzie dalsze testy i przygotowania do włączenia do ruchu. Cała operacja odbędzie się przy wsparciu dwóch lokomotyw, które zapewnią bezpieczne i sprawne przemieszczanie się pociągu na wyznaczoną trasę.
Nowa era w fińskiej kolei
Dostawa pierwszego pociągu z serii dwudziestu zamówionych składów to ważny krok w kierunku modernizacji i unowocześnienia transportu publicznego w Finlandii. Nowe jednostki mają nie tylko zwiększyć komfort podróży, ale również przyczynić się do poprawy efektywności energetycznej oraz obniżenia emisji spalin w transporcie regionalnym.
Pierwsze kursy nowoczesnych pociągów podmiejskich zaplanowane są na 2026 rok, jednak już teraz widać, że projekt przebiega zgodnie z harmonogramem, co jest dobrą prognozą na przyszłość. Finlandia stawia na rozwój ekologicznego i nowoczesnego transportu, a nowe składy podmiejskie mają stać się symbolem tych zmian.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze