Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Siedlec do Finlandii. Pierwszy skład Stadlera dostarczony VR

inforail
14.05.2025 09:30
0 Komentarzy

Wczesnym piątkowym porankiem w zeszłym tygodniu do Finlandii dotarł wyjątkowy transport. Statek Finntide, należący do Finnlines, przetransportował z Polski do portu w Hankonie pierwszy z dwudziestu nowych pociągów podmiejskich, które zostały zamówione do obsługi regionalnej komunikacji kolejowej.

Według zapowiedzi, nowe składy wyprodukowane przez Stadlera w Siedlcach, mają pojawić się na trasach w 2026 roku, otwierając nowy rozdział w jakości i efektywności transportu publicznego w Finlandii.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy pierwsze nowe pociągi podmiejskie zaczną kursować w Finlandii?
  2. Jak przebiegał proces montażu nowego pociągu w porcie w Hankonie?
  3. W jaki sposób nowa flota pociągów podmiejskich wpłynie na transport publiczny w Finlandii?

Przygotowania do pierwszej jazdy

Po dotarciu do Hankonu, nowy pociąg spędził weekend na placu przeładunkowym, oczekując na proces podnoszenia na wózki oraz montaż całego składu. We wtorek rano rozpoczęto operację przenoszenia każdego z wagonów na tory – każdy z nich był podnoszony osobno i montowany kolejno, tworząc pełen skład. Był to kluczowy etap przygotowań, który zakończył się sukcesem.

Transport do Ilmalan – kolejny krok w drodze na tory

W piątkowy wieczór, punktualnie o godzinie 21:20, skład ma zostać przetransportowany z Hankonu do zajezdni Ilmala, gdzie przejdzie dalsze testy i przygotowania do włączenia do ruchu. Cała operacja odbędzie się przy wsparciu dwóch lokomotyw, które zapewnią bezpieczne i sprawne przemieszczanie się pociągu na wyznaczoną trasę.

Nowa era w fińskiej kolei

Dostawa pierwszego pociągu z serii dwudziestu zamówionych składów to ważny krok w kierunku modernizacji i unowocześnienia transportu publicznego w Finlandii. Nowe jednostki mają nie tylko zwiększyć komfort podróży, ale również przyczynić się do poprawy efektywności energetycznej oraz obniżenia emisji spalin w transporcie regionalnym.

Pierwsze kursy nowoczesnych pociągów podmiejskich zaplanowane są na 2026 rok, jednak już teraz widać, że projekt przebiega zgodnie z harmonogramem, co jest dobrą prognozą na przyszłość. Finlandia stawia na rozwój ekologicznego i nowoczesnego transportu, a nowe składy podmiejskie mają stać się symbolem tych zmian.

Komentarze