Wywózka lokomotyw spalinowych Polregio z Krzyża!
Dziś do Krzyża zawitały lokomotywy SKPL tj. „Sputnik” oraz S200, które zabiorą następujące diesle ex PR: SM42-304, SU42-504, SU42-506 (Polsat), SU42-522, nadpaloną SU42-532, SU45-064, SU45-116 – informuje profil Składy Wagonowe.
Z tego co udało się ustalić wynika, iż dwa spalinowozy serii SU42 trafią do Pleszewa, 5 lokomotyw najprawdopodobniej trafi do Gliwic, a czy trafią do Siedlec? – tego niestety na chwilę obecną nie wiemy – sytuacja jest rozwojowa.
Spis treści:
- Dlaczego stacja w Krzyżu przeszła tak znaczącą redukcję liczby lokomotyw i wagonów, i jakie są tego długoterminowe konsekwencje dla regionu?
- Jakie mogą być przyszłe plany i perspektywy dla stacji w Krzyżu, biorąc pod uwagę jej obecne ograniczenia i wygaszanie zaplecza?
- Co sprawiło, że stacja Krzyż była tak istotna do około 2019 roku, i jakie zmiany doprowadziły do jej obecnej sytuacji?
Nocny pociąg z lokomotywami
Jak dalej podają Składy Wagonowe kwestia wywozu lokomotyw z Krzyża jest sprawą rozwojową i nie dając stuprocentowej gwarancji – najprawdopodobniej będzie to pociąg TNE 843000 relacji Krzyż – Gliwice Łabędy z nocnym planem wyjazdu, ale jak wiadomo – wszystko może się solidnie opóźnić.
Tak więc w Krzyżu zostanie już tylko parę egzemplarzy serii SP32 oraz wagony DBme i 112A, ale to też kwestia czasu kiedy i one opuszczą krzyską bocznicę.
Ten rok jest wyjątkowy i naznaczony totalnymi czystkami w Krzyżu – w lutym tego roku stację opuściły następujące lokomotywy z przeznaczeniem na fizyczną likwidację: SU45-174, SU45-241, SU45-164 oraz SP32-201, SP32-202, SP32-204.
W innym zaś czasie KSK Wrocław zabrało zakupione dwa wagony: 112Ag oraz 120A.
Jak wiadomo, tak mniej więcej od 5 lat na stacji w Krzyżu nic specjalnego nie dzieje się. Najciekawsze lata ma ona za sobą i do około 2019 roku jeszcze było co podziwiać dzięki lokomotywowni która była wówczas zadysponowana przez Przewozy Regionalne / Polregio i na której bardzo dużo działo się za sprawą napraw i przeglądów lokomotyw spalinowych i elektrycznych PR, ale także przeglądów wagonów osobowych.
Od kilku lat sekcja w Krzyżu należąca do Wielkopolskiego Zakładu POLREGIO, korzysta z mniejszego zaplecza co jest podyktowane tym, iż przewoźnik sukcesywnie dąży do całkowitego wycofania lokomotyw i wagonów ze swojego parku taborowego i tak naprawdę w chwili obecnej do obsługi pasażerskiej wynajmuje tylko trzy autobusy szynowe serii SA108 (nie licząc lokomotywy i bohuna, które i tak już nie jeżdżą).
Mimo tych zawirowań i wygaszania krzyskiego zaplecza, nadal przez ostatnich 5 lat można było w zasięgu peronów dostrzec całą masę odstawionych lokomotyw i wagonów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze