Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wodorowe pociągi Mireo Plus H w ruchu pasażerskim w dwóch niemieckich landach

inforail
12.12.2024 12:45
0 Komentarzy

Siemens Mobility ogłosił dzisiaj, że pierwsze pociągi wodorowe Mireo Plus H otrzymały zezwolenie na przewozy pasażerskie przed planowaną zmianą rozkładu jazdy 15 grudnia 2024 r. i są gotowe do inauguracji przewozów pasażerskich.

Ich zatwierdzenie stanowi kolejny ważny kamień milowy dla bezemisyjnej mobilności w regionie w regionach Berlin-Brandenburgia i Bawaria, gdzie po raz pierwszy zostaną napędzane wodorem.

Spis treści:

  1. Jakie technologie zastosowano w Siemens Mireo Plus H, które pozwalają na jego zasilanie wodorem?
  2. W jakich obszarach Siemens Mireo Plus H może być wykorzystywany, a jakie są jego główne zalety w porównaniu z tradycyjnymi pociągami spalinowymi?
  3. Jakie są kluczowe osiągi Siemens Mireo Plus H, takie jak prędkość maksymalna, zasięg na jednym tankowaniu wodoru czy wpływ na środowisko?
Siemens Mireo Plus H
Siemens Mireo Plus H/foto: Siemens

Nowość na niemieckich torach

– Oferujemy pociągi elektryczne, bateryjne i wodorowe oparte na ultranowoczesnej platformie Mireo oraz zakończyliśmy rozwój naszych innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska pociągów wodorowych Mireo Plus H zgodnie z harmonogramem. Pierwszy z tych pociągów będzie teraz do ruchu pasażerskiego i cieszymy się, że możemy być siłą napędową stojącą za wycofywania pociągów spalinowych. Ta transformacja zmniejszy emisję CO2 i zapewni pasażerom w Niemczech przyjazne dla klimatu, mocne i wygodne pociągi – powiedział Andre Rodenbeck, CEO Rolling Stock, Siemens Mobility.

Niederbarnimer Eisenbahn Betriebsgesellschaft będzie eksploatować siedem pociągów wodorowych Mireo Plus H na linii Heidekrautbahn w Berlinie-Brandenburgii. Pociągi te pozwolą zaoszczędzić 1,1 miliona litrów oleju napędowego rocznie i zmniejszyć emisję CO2 o 3000 ton. Lokalnie produkowany wodór będzie wykorzystywany w ogniwach paliwowych pociągów, a jedynym emitowanym produktem ubocznym będzie para wodna. Ponadto odzyskana energia hamowania zostanie wykorzystana do dalszego zwiększenia efektywności energetycznej pociągów.

Mireo Plus H, nazwany „Freistaat Bayern”, zastąpi pociągi spalinowe w Bayrische Regiobahn (BRB) przez dwa i pół roku od poniedziałku 16 grudnia 2024 roku. Operacje testowe rozpoczną się etapami, zaczynając od wybranych przejazdów w sieci East Allgäu-Lechfeld. Później operacje zostaną rozszerzone, a pociąg będzie kursował również w sieci Ammersee-Altmühltal. Nowy Mireo Plus H stanowi przyjazną dla środowiska, cichą i wydajną alternatywę dla napędu diesla, który ma zostać całkowicie wycofany z regionalnego systemu kolejowego Bawarii do 2040 roku.

Mireo Plus H łączy innowacyjność ze zrównoważonym rozwojem. Pociąg ma duży zasięg operacyjny do 1200 km, jest zasilany przez system trakcyjny H2 o dużej mocy napędowej 1,7 MW do przyspieszania do 1,1 m/s2 i ma maksymalną prędkość 160 km/h. Wykorzystując najnowocześniejszą technologię, Mireo Plus H wyznacza nowe standardy w bezemisyjnym transporcie pasażerskim. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z tej otwartości na nowe i innowacyjne technologie kolejowe oraz z faktu, że ten przyjazny dla klimatu i komfortowy pociąg będzie teraz dostępny dla pasażerów w Bawarii i Berlinie-Brandenburgii.

Komentarze