Wiemy kiedy składy PESA Elf.eu wyruszą na trasy w Pradze i okolicach
Od 15 grudnia 2024 roku pasażerowie podróżujący pociągami w ramach Pražskej Integrované Dopravy (PID) będą mogli korzystać z szeregu zmian w rozkładzie jazdy.
Nowe trasy, częstsze połączenia oraz wprowadzenie nowoczesnych składów PESA Elf.eu mają poprawić komfort i dostępność komunikacji kolejowej w stolicy Czech. Te zmiany pokazują, jak dynamicznie rozwija się transport kolejowy w europejskich aglomeracjach.
Spis treści:
- Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie wprowadzenie nowoczesnych składów PESA Elf.eu na liniach S49 i S61 w Pradze?
- Jak reorganizacja tras, w tym zmiana połączeń na linii S7, wpłynie na komfort i czas podróży mieszkańców Pragi?
- Jakie znaczenie mają częstsze połączenia na linii S9 dla mieszkańców obszarów takich jak Zahradní Město, Vršovice czy Vysočany?
Częstsze połączenia w Pradze
Najbardziej znaczącą nowością będzie poprawa połączenia między Zahradním Městem, Vršovicami, Vysočanami i Rajskou Zahradou. Po kilku latach intensywnych prac budowlanych na trasach łączących te stacje, ponownie wprowadzono przejazdy pociągów linii S9. Od 15 grudnia pociągi na tej trasie będą kursowały w szczycie co 30 minut. Dzięki temu czas przejazdu z Vršovic do Vysočan skróci się do 17 minut, a do Rajskiej Zahrady do 22 minut. To rozwiązanie przyczyni się do znacznego odciążenia miejskiego transportu drogowego, pozwalając mieszkańcom na szybsze i wygodniejsze przemieszczanie się w obrębie Pragi.
Nowe linie i opóźnienia w dostawie składów PESA Elf.eu
Wraz z nowym rozkładem jazdy planowano wprowadzenie na tory nowoczesnych składów elektrycznych PESA Elf.eu, które miały obsługiwać linię S49 oraz nowo uruchamianą linię S61 na trasie Praha-Vršovice – Praha hl. n. – Úvaly. Nowe pociągi oferują większą liczbę miejsc siedzących, a także możliwość podróżowania w 1. klasie. Niestety, z powodu opóźnienia w dostawie jednostek przez producenta, zmiana taboru nastąpi dopiero na wiosnę 2025 roku.
Linia S61 będzie działać z częstotliwością co 30 minut w dni robocze na odcinku między Úvalami a głównym dworcem w Pradze, natomiast w weekendy zostanie wydłużona do Vršovic. Wprowadzenie tych połączeń ma na celu zapewnienie lepszej komunikacji między przedmieściami a centrum miasta, szczególnie w godzinach największego natężenia ruchu.
Zmiany w związku z remontami i reorganizacją tras
Nie wszystkie zmiany w rozkładzie jazdy przyniosą jednak korzyści pasażerom. Ze względu na trwającą przebudowę stacji Praha-Smíchov oraz ograniczoną przepustowość mostu na Výtoni, linia S7 straci bezpośrednie połączenie między Smíchovem a Libnią. Pociągi tej linii będą teraz kończyły bieg na głównym dworcu w Pradze. Ograniczenie to może wpłynąć na pasażerów podróżujących między południowo-zachodnią a północno-wschodnią częścią miasta, zmuszając ich do przesiadek.
Nowoczesne składy PESA Elf.eu – krok w stronę przyszłości
PESA Elf.eu to nowoczesne elektryczne jednostki zaprojektowane z myślą o komforcie pasażerów oraz zrównoważonym rozwoju transportu. Składy te wyróżniają się przestronnym wnętrzem, klimatyzacją, dostępem do Wi-Fi oraz przystosowaniem dla osób z ograniczoną mobilnością. Dzięki zaawansowanym technologiom są ciche i energooszczędne, co czyni je idealnym wyborem dla transportu miejskiego w dużych aglomeracjach.
Dzięki wprowadzeniu 1. klasy, PESA Elf.eu stanowi atrakcyjną alternatywę dla samochodów, szczególnie dla pasażerów podróżujących regularnie między centrum a przedmieściami. Te cechy sprawiają, że skład PESA Elf.eu cieszy się popularnością również w innych krajach, takich jak Polska czy Niemcy.
Podsumowanie
Zmiany w rozkładzie jazdy Pražskej Integrované Dopravy pokazują, jak istotna jest ciągła modernizacja transportu kolejowego w dużych miastach. Wprowadzenie nowych połączeń, takich jak linia S61, oraz modernizacja taboru w postaci PESA Elf.eu znacząco poprawią komfort i dostępność komunikacji miejskiej w Pradze. Mimo chwilowych utrudnień związanych z remontami i opóźnieniami w dostawie nowych składów, długoterminowe korzyści dla mieszkańców są niepodważalne. Dzięki takim inwestycjom transport kolejowy zyskuje na znaczeniu jako wygodna, ekologiczna i szybka alternatywa dla ruchu drogowego w metropoliach.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze