Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wielkopolska na taborowych zakupach. Ruszył przetarg na dostawę nowych EZT-ów

inforail
24.07.2025 09:30
0 Komentarzy

Województwo Wielkopolskie ogłosiło przetarg na zakup nowoczesnego, zeroemisyjnego taboru kolejowego. Postępowanie dotyczy dostawy dziesięciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejne dziesięć pojazdów.

Pociągi mają obsługiwać linie zelektryfikowane w regionie i wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju oraz modernizacji transportu publicznego.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać oferowane elektryczne zespoły trakcyjne?
  2. Czy zamówienie przewiduje możliwość modernizacji pojazdów w przyszłości?
  3. Jakie firmy wcześniej dostarczały podobny tabor dla Województwa Wielkopolskiego?
Koleje Wielkopolskie
Pociąg Kolei Wielkopolskich

Nowy tabor dla zrównoważonego transportu

Zamówienie, ogłoszone przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w trybie przetargu otwartego, obejmuje kompleksową dostawę 10 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowe pociągi mają być w pełni zeroemisyjne i przeznaczone do obsługi tras zelektryfikowanych. W ramach umowy przewidziano również:

  • dostarczenie dokumentacji technicznej i licencji na oprogramowanie,
  • przeprowadzenie instruktaży dla personelu technicznego,
  • dostawę części zapasowych w ramach tzw. „pakietu naprawczego”,
  • gwarancję i rękojmię rozszerzoną na pojazdy i dokumentację.

Przewidziano również prawo opcji na zakup kolejnych 10 jednostek, co może oznaczać łącznie 20 nowych pociągów w regionie.

Kryteria oceny: nie tylko cena

W przetargu dominującym kryterium pozostaje cena (waga 60%), jednak jakość wykonania również odgrywa istotną rolę. Oferenci będą oceniani także za proponowany termin realizacji zamówienia podstawowego (30% punktacji) oraz za masę eksploatacyjną pojazdów bez pasażerów (10%).

Pojazdy zamówione w ramach podstawowego zakresu dostawy mają zostać przekazane do końca września 2029 r., a realizacja dodatkowej opcji – w razie jej uruchomienia – musi nastąpić w ciągu 30 miesięcy od powiadomienia wykonawcy, zgodnie z indywidualnym harmonogramem.

Kto może startować?

Zamawiający postawił wysokie wymagania dla potencjalnych wykonawców. Muszą oni wykazać się doświadczeniem w realizacji co najmniej czterech dostaw fabrycznie nowych, minimum trzyczłonowych elektrycznych lub hybrydowych zespołów trakcyjnych o wartości jednostkowej nie mniejszej niż 20 mln zł brutto. Wymagane są również stosowne referencje oraz dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw.

Z przetargu wykluczone będą podmioty objęte sankcjami w związku z agresją Rosji na Ukrainę oraz te, które naruszają przepisy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy.

Termin składania ofert i procedura

Oferty należy składać elektronicznie do 11 września 2025 r. do godziny 8:00 za pośrednictwem platformy e-ZP: https://e-zp.umww.pl. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godzinie 10:00. Wymagane jest wniesienie wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy – ich szczegóły określono w dokumentacji przetargowej.

Komentarze