Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Większa przepustowość stacji Warszawa Centralna. Pomoże trapez

inforail
15.09.2025 15:30
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na realizację prac, które znacząco zwiększą przepustowość stacji Warszawa Centralna.

Inwestycja obejmuje budowę tzw. trapezu rozjazdowego – układu czterech dodatkowych rozjazdów – oraz wymianę zużytych elementów infrastruktury. Prace zaplanowano w dniach 8–16 listopada i zostaną sfinansowane z budżetu państwa.

Rozkład jazdy:

  1. Na czym polega budowa trapezu rozjazdowego na stacji Warszawa Centralna i jakie znaczenie ma dla przepustowości ruchu kolejowego?
  2. Jakie zmiany w kursowaniu pociągów zostaną wprowadzone w dniach 8–16 listopada w związku z pracami?
  3. Kto jest wykonawcą inwestycji i jaka jest wartość podpisanego kontraktu?
Warszawa Centralna
Warszawa Centralna

Sprawniejszy ruch w stolicy

Nowe rozjazdy umożliwią prowadzenie większej liczby pociągów oraz sprawniejsze manewry na stacji. To szczególnie ważne w kontekście nadchodzącej modernizacji Warszawy Wschodniej, która będzie wiązać się z czasowym zamknięciem torów między obiema stacjami. W ramach robót wymienione zostaną również zużyte rozjazdy na przystanku Warszawa Włochy, a cały projekt obejmie montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK), które zwiększą bezpieczeństwo obsługi pociągów.

Umowa została podpisana z firmą Zakłady Automatyki KOMBUD S.A., a wartość kontraktu wynosi około 6,5 mln zł netto.

Zmiany w organizacji ruchu

W czasie prowadzenia prac pociągi nie będą zatrzymywać się na stacji Warszawa Centralna. Wprowadzono tymczasowe zmiany w trasach:

  • część pociągów PKP Intercity pojedzie przez Warszawę Gdańską i Warszawę Śródmieście,
  • składy jadące z zachodu zakończą bieg na stacji Warszawa Główna (m.in. Polregio, ŁKA, SKM linii S3),
  • pociągi z kierunku wschodniego będą kończyć trasę na stacji Warszawa Wschodnia (m.in. Koleje Mazowieckie, SKM, wybrane pociągi IC).

Dzięki budowie trapezu rozjazdowego Warszawa Centralna zyska wyższą elastyczność prowadzenia ruchu i lepsze przygotowanie na czas dużych inwestycji w stołecznym węźle kolejowym.

Komentarze