Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiedeń: Budowa tunelu Brenner zaakceptowana

inforail
26.05.2009 12:49
0 Komentarzy

W dniu 18 maja 2009 roku przedstawiciele Niemiec, Włoch i Austrii podpisali porozumienie w sprawie budowy głębokiego tunelu kolejowego pod przełęczą Brenner. Wraz z nową trasą połączy on austriacki Innsbruck z włoskim Fortezza. Połączenie będzie się składało z dwóch jednotorowych tuneli oraz trzeciego tunelu drenażowego położonego 12 m poniżej. Tunele jezdne będą oddalone od siebie o 70 metrów, a co 333 metry będą zbudowane ich połączenia. Każda z tub będzie miała około 55 km długości, a dwa tunele główne zostaną połączone w trzech miejscach głowicami rozjazdowymi. Miejsca te zostaną dodatkowo wykonane jako stacje awaryjne. Tory zostaną zelektryfikowane napięciem 25 kV 50 Hz i przed wjazdem/ wyjazdem będzie następowała zmiana zasilania na 15 kV 16,7Hz. Tunel zostanie dostosowany do prędkości 250 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 160 km/h dla towarowych. Wartość tej inwestycji oszacowano na 6 miliardów €, a zakładane zakończenie budowy ma nastąpić w 2025 roku.
Źródło: Opracowane na podstawie Railway Gazette International

Komentarze