Wiedeń: Budowa tunelu Brenner zaakceptowana
W dniu 18 maja 2009 roku przedstawiciele Niemiec, Włoch i Austrii podpisali porozumienie w sprawie budowy głębokiego tunelu kolejowego pod przełęczą Brenner. Wraz z nową trasą połączy on austriacki Innsbruck z włoskim Fortezza. Połączenie będzie się składało z dwóch jednotorowych tuneli oraz trzeciego tunelu drenażowego położonego 12 m poniżej. Tunele jezdne będą oddalone od siebie o 70 metrów, a co 333 metry będą zbudowane ich połączenia. Każda z tub będzie miała około 55 km długości, a dwa tunele główne zostaną połączone w trzech miejscach głowicami rozjazdowymi. Miejsca te zostaną dodatkowo wykonane jako stacje awaryjne. Tory zostaną zelektryfikowane napięciem 25 kV 50 Hz i przed wjazdem/ wyjazdem będzie następowała zmiana zasilania na 15 kV 16,7Hz. Tunel zostanie dostosowany do prędkości 250 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 160 km/h dla towarowych. Wartość tej inwestycji oszacowano na 6 miliardów €, a zakładane zakończenie budowy ma nastąpić w 2025 roku.
Źródło: Opracowane na podstawie Railway Gazette International
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze