Węzeł Karwiny w Gdyni potrzebuje inwestycji. Czy Ministerstwo Infrastruktury pomoże?
Prezydent Aleksandra Kosiorek z marszałkiem Mieczysławem Strukiem w piątek, 14 lutego, rozmawiali z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury o konieczności przebudowy węzła Karwiny.
Zgodnie z założeniem projektu, budowa węzła integracyjnego Gdynia-Karwiny miała znacznie ułatwić mieszkańcom podróż transportem publicznym. Zrealizowana jedynie częściowa przebudowa oznacza konieczność wykonania kolejnych prac w tym rejonie. O przeprowadzenie inwestycji w jej pierwotnej formie zabiegają władze miasta wspólnie z samorządem województwa.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego konieczna jest przebudowa węzła Karwiny w Gdyni?
- Jakie korzyści ma przynieść budowa trzeciego toru kolejowego na Karwinach?
- Kto bierze udział w rozmowach dotyczących realizacji inwestycji na węźle Karwiny i jakie wsparcie zostało zadeklarowane?
Trzeci tor kolejowy
Rozmowy o budowie trzeciego toru kolejowego z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury prowadzili 14 lutego prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek z marszałkiem województwa Mieczysławem Strukiem.
Wiadukt na węźle Karwiny potrzebuje generalnego remontu, bo jego stan zagraża bezpieczeństwu. Rozumiejąc znaczenie tej inwestycji nie tylko dla mieszkańców naszego miasta, ale i całego województwa, od początku wspólnie działamy z Panem Marszałkiem. Jestem wdzięczna za to wsparcie, bo razem możemy więcej, także w rozmowach z Ministerstwem. Naszym staraniem jest powrót do rozmów o budowie trzeciego toru kolejowego na Karwinach i realizacja inwestycji zgodnie z pierwotnymi założeniami – mówi Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.
Podczas spotkania w Ministerstwie Infrastruktury przedstawiliśmy propozycję realizacji nowego wiaduktu na węźle Karwiny, który uwzględniłby lokalizację trzeciego toru przeznaczonego do ruchu aglomeracyjnego (PKM), co pozwoli na zwiększenie liczby pociągów pasażerskich w kierunku Osowy, Rębiechowa i centrum Gdańska. Polskie Linie Kolejowe rozważą realizację tego wiaduktu w ramach modernizowanej linii kolejowej 201 z finansowym udziałem miasta Gdynia i województwa pomorskiego – podkreśla Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak zapowiedział Marszałek, rozmowy będą kontynuowane podczas zaplanowanej w marcu wizyty Wiceministra Infrastruktury na Pomorzu.
Mamy nadzieję, że podczas marcowej wizyty na Pomorzu wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka będziemy mogli uzgodnić treść porozumienia z Polskimi Liniami Kolejowymi, które umożliwi realizację tego ważnego dla Gdyni i Pomorza zadania – dodaje marszałek Struk.
Bezpieczeństwo przede wszystkim. Zmiany w ruchu na węźle Karwiny
Pod koniec ubiegłego roku (11 grudnia) zostały wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na wiadukcie na węźle Karwiny przy ul. Wielkopolskiej. Decyzję podjęto w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, jak i wszystkich użytkowników tej drogi.
Z przeprowadzonych ekspertyz wynika, że wzmocnienia wymaga fragment podpory wiaduktu. Wskazano również na uszkodzenie dwóch skrajnych słupów podpory. Aby odciążyć konstrukcję i ją wyremontować, został zamknięty jeden pas ruchu w kierunku Kościerzyny. Ponadto na wiadukt nie mogą wjeżdżać duże samochody ciężarowe czy budowlane.
Komentarze