Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Waszyngton: Potrzeby taborowe Amtrak

inforail
15.05.2009 14:12
0 Komentarzy

Amerykański przewoźnik narodowy Amtrak w najbliższym okresie stanie przed koniecznością zakupu nowego taboru. Na chwilę obecną średnia wieku taboru w spółce wynosi 25 lat, jednak wraz ze wzrostem ilości pasażerów, a jednocześnie rosnącym wiekiem taboru (niektóre wagony mają więcej niż 40 lat), przewoźnik staje przed koniecznością odnowy swojego parku pojazdów. Jednak tymczasowo aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu udało się skrócić proces naprawczy z 4,2 dnia do 2,1 dnia, oraz planowane jest przywrócenie do ruchu 81 odstawionych z przyczyn awarii wagonów pasażerskich. Jednak mimo wszystko działania te są niewystarczające i w najbliższym okresie przewoźnik stoi przed koniecznością zakupu 60 lokomotyw elektrycznych dla North East Corridor, które zastąpią maszyny serii AEM-7 wyprodukowane w latach 1978-88 i zmodernizowane w latach 1990-tych. Przewidywany koszt nowych lokomotyw to 540 milionów dolarów amerykańskich. Oprócz tego Amtrak musi zakupić 25 jednopokładowych wagonów restauracyjnych za 87,5 miliona dolarów, 75 jednopokładowych wagonów bagażowych za 150 milionów dolarów oraz 25 jednopokładowych wagonów sypialnych za 87,5 miliona dolarów. Wagony restauracyjne oraz bagażowe zastąpią używane obecnie, które przekroczyły już 40 lat, podczas gdy wagony sypialne pozwolą rozbudować ofertę. Na liście pilnych potrzeb znajduje się również 130 wagonów piętrowych do przewozów dalekobieżnych typu Superliner za 550 milionów dolarów. Jednak w tym przypadku nie sprecyzowano ich rodzaju. W związku z takimi potrzebami przewoźnik nie posiada takiej sumy pieniędzy, więc trwa poszukiwanie źródeł finansowania zakupu.
Źródło: Opracowane na podstawie Amtrak ink

Komentarze