Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Nowy wiadukt nad torami w Rembertowie otwarty. Koniec z korkami na Chełmżyńskiej

inforail
30.10.2025 16:30
0 Komentarzy

W czwartek, 30 października, mieszkańcy Rembertowa po raz pierwszy przejechali nowym wiaduktem nad torami kolejowymi na ulicy Chełmżyńskiej. Inwestycja, na którą lokalna społeczność czekała od lat, została zakończona dwa miesiące przed planowanym terminem.

Oznacza to koniec korków przed przejazdem kolejowym i płynniejsze połączenie między północną a południową częścią dzielnicy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści dla mieszkańców Rembertowa przyniosło otwarcie nowego wiaduktu na ulicy Chełmżyńskiej?
  2. Jakie kolejne inwestycje planowane są w Rembertowie i Wesołej w ramach programu budowy bezkolizyjnych skrzyżowań?
  3. W jaki sposób nowy wiadukt poprawi bezpieczeństwo i płynność ruchu w tej części Warszawy?

Nowoczesna konstrukcja i lepsza komunikacja

Spotykamy się dziś w Rembertowie, by wspólnie oddać do użytku długo wyczekiwany wiadukt, inwestycję, na którą mieszkańcy czekali przez wiele lat. Co istotne, udało się ją zakończyć dwa miesiące przed planowanym terminem. To efekt wzorcowej współpracy samorządu, rządu i kolei – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Nowy wiadukt to część szerokiego programu budowy bezkolizyjnych skrzyżowań z torami kolejowymi, który realizują wspólnie miasto stołeczne Warszawa i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wiadukt o długości 140 metrów powstał na czterech masywnych podporach. Obiekt posiada dwa pasy ruchu (po jednym w każdym kierunku), a po obu stronach znajdują się chodniki dla pieszych. Po stronie wschodniej wybudowano ścieżkę rowerową, a wkrótce zostaną uruchomione windy dla osób o ograniczonej mobilności.

Od strony północnej powstała zatoka autobusowa z przystankiem komunikacji miejskiej, a pod wiaduktem przebiegają ulice Chłopickiego i Strażacka. Konstrukcja jest częścią nowego układu drogowego o długości 700 metrów, który łączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej i Stelmachów z rondem po północnej stronie torów.

Nowy wiadukt to nie tylko nowoczesna konstrukcja inżynierska, ale przede wszystkim dowód na to, że bezpieczeństwo i komfort życia mieszkanek i mieszkańców Warszawy jest dla nas priorytetem. Otwarcie obiektu przed terminem to wielki sukces i efekt sprawnej realizacji inwestycji przez firmę Intop oraz współpracy z PKP PLK – powiedziała Ewelina Degowska, dyrektorka Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.

Zielone otoczenie i nowa organizacja ruchu

W ramach inwestycji przebudowano również okoliczne drogi i skrzyżowania. Kierowcy korzystają już z nowego ronda na ulicy Chełmżyńskiej, a w najbliższych tygodniach rozpocznie się likwidacja starego przejazdu kolejowego i modernizacja ronda Granzowa.

Dodatkowo inwestycję uzupełni nowa zieleń miejska – posadzonych zostanie 257 drzew (głównie klonów i robinii) oraz około 1650 krzewów, w tym tawuły japońskiej i śliwy tarniny. Koszt całej inwestycji to ponad 68 mln zł, z czego połowę sfinansowało miasto Warszawa, a drugą połowę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy wsparciu Funduszu Spójności Unii Europejskiej w ramach programu FEnIKS.

Nowe inwestycje w rejonie

Otwarty wiadukt to dopiero początek dużych zmian w tej części stolicy. Wkrótce ruszy budowa tunelu na ulicy Marsa, który połączy Stary i Nowy Rembertów. Obiekt o długości 140 metrów będzie kosztował ponad 109,5 mln zł netto i zostanie zrealizowany przez konsorcjum firm Intop S.A. i Intop Warszawa.

Równocześnie w Wesołej trwa budowa 160-metrowego tunelu pod linią kolejową na ulicy 1 Praskiego Pułku WP. Tunel będzie miał dwa pasy ruchu, chodnik, ścieżkę rowerową oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Wykonawcą inwestycji jest firma Warbud, a zakończenie prac planowane jest na III kwartał 2027 roku.

Większe bezpieczeństwo i płynność ruchu

Budowa nowych skrzyżowań bezkolizyjnych na sieci kolejowej znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa podróżnych i pracowników kolei. Eliminacja punktów kolizyjnych zmniejsza ryzyko wypadków i poprawia płynność ruchu – podkreślił Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Z kolei Piotr Wyborski, prezes PKP PLK S.A., dodał:
Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań to kluczowy element inwestycji kolejowych. Nowe obiekty usprawniają komunikację w miastach i zwiększają poziom bezpieczeństwa na sieci. W tym roku oddaliśmy do użytku podobne wiadukty m.in. w Teresinie i Sulejówku, a kolejne powstają na trasie Warszawa–Mińsk Mazowiecki.

Warszawa inwestuje w Rembertów

Nowy wiadukt to projekt, który na zawsze zmieni komunikacyjne oblicze Rembertowa.

Jestem dumna, że Rada Warszawy przeznacza coraz więcej środków na inwestycje w tej części miasta. Wszystkie mają wspólny cel – poprawić komfort życia mieszkańców. Dzisiejsze otwarcie to dowód na skuteczne działanie miasta i naszych partnerów – powiedziała Ewa Janczar, wiceprzewodnicząca Rady m.st. Warszawy.

Otwarcie wiaduktu na Chełmżyńskiej to nie tylko symbol nowoczesnego rozwoju dzielnicy, ale przede wszystkim realna poprawa codziennego życia tysięcy kierowców, pasażerów i pieszych, którzy od teraz nie muszą już czekać przed zamkniętymi szlabanami.

Komentarze