Warszawa: Kolej i Drogi w Polsce – rozwój, inwestycje, projekty
21 maja br. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Kolej i Drogi w Polsce –rozwój, inwestycje, projekty”organizowanych przez PKP PLK S.A. i Fundację Pro Economicus Construction Club. Tym razem tematem były koleje dużych prędkości –polskie zamierzenia budowy linii „Y”Warszawa –Łódź –Wrocław / Poznań oraz prezentacja istniejących w Europie superszybkich kolei.
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury z podsekretarzem stanu Olgierdem Dziekońskim, reprezentanci Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Naczelnej Izby Kontroli, Urzędu Transportu Kolejowego, Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz firm projektowych i wykonawczych z Polski i zagranicy.
Bogdan Ciszewski, Dyrektor Biura Kolei Dużych Prędkości PKP PLK S.A. przedstawił prezentację pt.: Budowa Linii Dużych Prędkości w Polsce: przygotowanie budowy, korzyści społeczno-gospodarcze, wsparcie komunikacyjne dla projektu budowy linii dużych prędkości. Po prezentacji obyła się debata z zaproszonymi gośćmi i przedstawicielami Ministerstwa na temat perspektyw realizacji tego projektu w Polsce.
Po zakończeniu debaty rozpoczęły się prezentacje przygotowane przez zagranicznych gości. Jako pierwszy wystąpił przedstawiciel ADIF – zarządcy infrastruktury w Hiszpani, Ignacio Campo –ADIF Special Project Manager, omawiając doświadczenia Hiszpanii
w budowie linii kolei dużych prędkości. Następnie Andre Ohnheiser, Dyrektor Regionu Europa firmy Systra przedstawił doświadczenia Systry w budowie takich linii. Aspekt prawno-organizacyjny w realizacji projektów linii dużych prędkości w Hiszpanii zaprezentował mecenas Jaime Fuster z kancelarii Garrigues, po nim zaś Marcin Warda z firmy Idom omówił projektowanie linii dużych prędkości w tym kraju. Dr Franz Pacher z zarządu Alpine Bau GmbH ze Szwajcarii przedstawił prezentację dotyczącą budowy 57-kilometrowego tunelu kolejowego pod masywem górskim Gotthard oraz kolejowe wyposażanie techniczne dla linii dużych prędkości. Spotkanie zakończył Marek Kaniewski z Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa omówieniem problemu sieci trakcyjnej dla kolei dużych prędkości.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze