Warszawa: Intercity chce dofinansowania do byłych nocnych TLK
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy PKP zniknęły nocne połączenia w ramach oferty Tanie Linie Kolejowe. Pociągi w ostatnim momencie przekwalifikowano na pospieszne. Co było tego powodem?
–Do dnia 13 grudnia 2008 roku PKP Intercity S.A. realizowała ofertę nocnych pociągów w ramach ,,Tanich Linii Kolejowych”na zasadach komercyjnych. Z uwagi na nierentowności tej oferty przewoźnik wystąpił do Ministerstwa Infrastruktury o objęcie jej dofinansowaniem z budżetu państwa. Jednym z warunków akceptacji wniosku była likwidacja obowiązku rezerwacji miejsc w zakresie wagonów z miejscami do siedzenia. Wobec powyższego PKP Intercity SA podjęła decyzje o nie stosowaniu w stosunku do przedmiotowej oferty nazwy ,,Tanie Linie Kolejowe”–pisze w odpowiedzi na interpelację posła Jacka Osucha, wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt.
Poseł zwrócił także uwagę, że w niektórych pociągach przekwalifikowanych z „TLK”na pospieszne obniżono standard podróży. Tak było m.in. w pociągu TLK Kraków –Świnoujście /Berlin. Dotychczas pociąg ten składał się z wagonów, które miały wyłącznie klasę 2, ale za to w przedziale było 6 miejsc –tak jak w 1 klasie. Jak tłumaczy minister wycofanie wagonów
6-miejscowych wynikało z dużego zainteresowania oferta i koniecznością zwiększenia podaży miejsc siedzących.
Jest także szansa na zwiększenie bezpieczeństwa w pociągach. Okazuje się bowiem, że po interwencji posła Osucha w nocnych pociągach pospiesznych PKP Intercity przewiduje wprowadzenie ochrony dla podniesienia bezpieczeństwa podróżnych. Jednak jak zastrzega minister –ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.
Nie ma za to szans, że w części pociągów pospiesznych podróżni mogliby fakultatywnie rezerwować miejsca w przedziałach o co wnioskował poseł PiS Olkusza. Jak wynika z odpowiedzi na interpelację, obecnie strategia spółki Intercity nie przewiduje takiej opcji w pociągach innych niż pospieszne TLK. Jednak ta kwestia będzie przedmiotem analizy przewoźnika.
Od 1 marca 2009r. Intercity zmienia za to kategorie pociągu Augustyn Kordecki. Po bezskutecznych próbach podjętych przez spółkę dotyczących objęcia tego połączenia dofinansowanie z budżetu państwa, postanowiono, że pociąg będzie miał kategorię TLK. Tak więc na trasie z Gliwic do Białegostoku przez Olkusz, Kozłów, Warszawę do biletu trzeba będzie dokupić miejscówkę za 5 złotych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze