Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W wakacje pociągi EIP pojadą do Świnoujścia. Skomunikowanie z promem do Szwecji

inforail
23.05.2025 09:15
0 Komentarzy

Od 18 czerwca pociąg Express InterCity Premium, czyli popularne Pendolino, będzie kursował w wydłużonej relacji do Świnoujścia. Obecnie połączenie jest realizowane między Warszawą a Szczecinem. Ceny biletów na podróż między stolicą a nadmorskim kurortem zaczynają się od 89 zł. 

W okresie wakacyjnym pociąg Pendolino będzie kursował w wydłużonej relacji z Warszawy do Świnoujścia przez Poznań i Szczecin. Pierwszy kurs do nadmorskiego kurortu zaplanowany jest na 18 czerwca. Czas podróży na tej trasie wyniesie 5 godz. 37 min.

Rozkład jazdy:

  1. Od kiedy pociąg Pendolino zacznie kursować na wydłużonej trasie do Świnoujścia i jak długo potrwa podróż?
  2. Jakie udogodnienia czekają na pasażerów na pokładzie pociągu Express InterCity Premium?
  3. Gdzie można kupić bilety na nowe połączenie oraz jakie są przykładowe ceny w drugiej klasie z różnych miast?
Pendolino PKP Intercity
Pendolino PKP Intercity

Na prom do Szwecji

Ze stolicy skład wyruszy o godzinie 16:00 i w Świnoujściu będzie na godzinę 21:37. Podróżni będą mogli przesiąść się na nocne promy płynące do Szwecji. Natomiast w drugą stronę, po raz pierwszy pociąg wyruszy 19 czerwca. Ze Świnoujścia pociąg odjedzie o godzinie 6:22 i w Warszawie będzie na godzinę 11:59. Bilety na połączenie można już kupić w kasach na dworcach, poprzez stronę intercity.pl oraz w aplikacji mobilnej PKP Intercity. Ceny biletów na przejazd z Warszawy do Świnoujścia, w drugiej klasie, zaczynają się od 89 zł, z Poznania od 49 zł, a ze Szczecina od 29 zł.

Popularne składy Pendolino kursują w ramach najbardziej komfortowej kategorii pociągów, czyli Express InterCity Premium (EIP). Na pokładzie znajdują się łącznie 402 miejsca – 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Regulowane fotele w obu klasach, rozkładane stoliki, indywidualne oświetlenie oraz gniazdko elektryczne przy każdym miejscu gwarantują komfortową podróż. Przy fotelach znajdują się wieszaki oraz półki na bagaż podręczny. Pasażerowie mogą korzystać z wi-fi. Składy zostały zaprojektowane z myślą o potrzebach różnych grup pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi czy rowerzystów. Miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a. Dla podróżnych o  ograniczonej możliwościach ruchowej, przy wejściu do trzeciego członu, została zamontowana winda, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie. W pociągu znajdują się również trzy przedziały dla opiekunów z dziećmi, a jedna z toalet została wyposażona w przewijak. W środkowej części składu umiejscowiona jest część restauracyjna, w której WARS sprawi, że podróż będzie pełna smaku. Pasażerowie pierwszej klasy otrzymują poczęstunek do wyboru z menu, który jest dostarczany do ich miejsc.

Komentarze