Upał w pociągach. Bułgarskie koleje mają problem z ex-niemieckimi wagonami
Bułgarski minister transportu Grozdan Karażdow zapowiedział pilne działania w sprawie licznych awarii klimatyzacji w pociągach państwowego przewoźnika BDŻ.
Sytuacja stała się szczególnie dotkliwa w czasie fali upałów – w jednym z przypadków temperatura wewnątrz wagonu osiągnęła nawet 40 stopni Celsjusza.
Rozkład jazdy:
- Czy BDŻ planuje trwałą modernizację niemieckich wagonów, aby rozwiązać problem z awariami klimatyzacji?
- Jakie konsekwencje mogą ponieść członkowie kierownictwa BDŻ, jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie?
- Czy kontakt z Deutsche Bahn może doprowadzić do wsparcia technicznego lub serwisowego w sprawie niesprawnych systemów chłodzenia?
Wagony z Niemiec, problem z chłodzeniem
Jak informuje TV Nova, najwięcej problemów z klimatyzacją występuje w wagonach pochodzących z Niemiec, będących dawniej na stanie Deutsche Bahn. Pojazdy te zostały zakupione nie bezpośrednio od niemieckich kolei, ale za pośrednictwem firmy zewnętrznej. To komplikuje ewentualne działania serwisowe.
Choć wagony opuszczają stacje w stanie technicznie sprawnym, klimatyzacja często przestaje działać w trakcie jazdy. Co więcej, niektóre wagony mają okna, których nie da się otworzyć, co tylko potęguje problem.
Reakcja pasażerów i władz
Pomimo trudnych warunków, nie wszyscy rezygnują z podróży. Jak zauważa jeden z pasażerów, niska cena biletu rekompensuje niedogodności.
„Za trzy lewa przejeżdżam 100 kilometrów, a w Sofii na autobus wydaję więcej”, mówi cytowany przez TV Nova mężczyzna.
Minister Karażdow zapowiedział tymczasowe rozwiązania: wagony z mniej uczęszczanych tras – m.in. Vetowo–Senowo, Hisaria–Dolna Machala oraz Lewski–Troyan – będą tymczasowo przenoszone na główne połączenia, gdzie kursują problematyczne niemieckie wagony. W razie awarii pasażerowie będą mogli przesiąść się do wagonów rezerwowych.
Serwis „na pokładzie” i ultimatum dla BDŻ
W każdym z pociągów objętych problemem ma podróżować przedstawiciel BDŻ wraz z technikiem, który – jeśli to możliwe – naprawi klimatyzację w trakcie jazdy. To jednak rozwiązanie doraźne.
„Inżynierowie BDŻ nie są w stanie określić przyczyny technicznej, przez którą klimatyzacja nie może być restartowana w ruchu” – przyznał Karażdow. Dodał też, że jeśli sytuacja nie poprawi się w najbliższym czasie, zostaną wyciągnięte konsekwencje personalne wobec kierownictwa BDŻ. „Całe kierownictwo otrzymało żółtą kartkę. Jeśli sytuacja się nie poprawi, będą pierwsze dymisje” – zapowiedział.
Autobusy zamiast pociągów
Trasy pozbawione tymczasowo wagonów mają być obsługiwane autobusami z klimatyzacją. Jednocześnie resort transportu ma zamiar nawiązać kontakt z Deutsche Bahn, by wspólnie znaleźć trwałe rozwiązanie dla problemu z klimatyzacją.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze