Ukraińskie koleje modernizują lokomotywy spalinowe TEP70. We własnym zakładzie
Ukraińskie Koleje Państwowe (Укрзалізниця) rozpoczęły modernizację lokomotyw spalinowych serii TEP70 we własnych zakładach. Jest to odpowiedź na trudne warunki pracy kolei w czasie wojny, gdy zniszczenia infrastruktury energetycznej zmuszają do zastępowania lokomotyw elektrycznych pojazdami spalinowymi.
Szybki zakup nowych lokomotyw spalinowych jest obecnie niemożliwy, dlatego przedsiębiorstwo intensywnie odnawia swoje zasoby, remontując jednostki, które można jeszcze przywrócić do użytku.
Rozkład jazdy:
- Jakie elementy lokomotywy TEP70 zostały odnowione lub wyprodukowane samodzielnie przez specjalistów Укрзалізниці w trakcie modernizacji?
- Dlaczego Укрзалізниця zdecydowała się na samodzielne remonty lokomotyw spalinowych, zamiast korzystać z usług prywatnych firm?
- Jakie usprawnienia wprowadzono w kabinie maszynistów podczas modernizacji lokomotyw TEP70?
Pierwsza zmodernizowana TEP70
Pod koniec ubiegłego roku zakończono kapitalny remont pierwszej lokomotywy TEP70 w ramach nowego programu modernizacji. Prace nad przygotowaniem i remontem trwały nieco ponad cztery miesiące. Był to ważny krok w kierunku zwiększenia niezależności technologicznej Укрзалізниці.
W trakcie modernizacji kolejowi specjaliści nauczyli się wykonywać wiele nowych prac, a także produkować części zamienne, które nie są dostępne na rynku. Udało się m.in. odnowić wózek lokomotywy, układ hamulcowy, sprężarkę, silnik trakcyjny oraz centralny system powietrzny. Dzięki temu możliwe było kompleksowe przywrócenie pojazdu do pełnej sprawności.
Innowacje i własna produkcja części
Jednym z kluczowych osiągnięć modernizacji było samodzielne wykonanie elementów takich jak tłumik silnika diesla, elementy układu hamulcowego czy specjalistyczne narzędzia do demontażu i montażu podzespołów. Dzięki temu Укрзалізниця zwiększyła swoją niezależność od zewnętrznych dostawców, co w warunkach wojennych jest niezwykle istotne.
Podczas remontu szczególną uwagę poświęcono również poprawie warunków pracy maszynistów. Wprowadzono szereg usprawnień w kabinie, które mają na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa obsługi lokomotywy.
Powrót do własnych możliwości remontowych
W przeszłości tego typu lokomotywy były remontowane przez prywatne przedsiębiorstwa. Jednak obecnie, w trudnych warunkach gospodarczych i militarnych, Укрзалізниця dąży do samodzielnego wykonywania takich prac. Lokomotywy TEP70 były produkowane w latach 1985-1989, co czyni je technologią wymagającą szczególnej dbałości, aby spełniały współczesne wymagania.
Znaczenie modernizacji dla kolei w Ukrainie
Modernizacja lokomotyw TEP70 to ważny krok w utrzymaniu sprawności ukraińskiej kolei, która odgrywa kluczową rolę w transporcie zarówno ludzi, jak i towarów w trudnym czasie wojny. Dzięki pracy zespołów remontowych możliwe jest efektywne wykorzystanie istniejących zasobów i zapewnienie ciągłości funkcjonowania kolei w najtrudniejszych warunkach.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze