Tylko jedna oferta na nowe ezt-y dla Kolei Dolnośląskich. Grubo ponad budżetem
Koleje Dolnośląskie dostały jedną ofertę w przetargu na dostawę dziesięciu nowych, wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z pakietem naprawczym oraz szkoleniem dla personelu.
Postępowanie przewidywało również możliwość rozszerzenia dostaw w ramach prawa opcji o kolejne dziesięć jednostek.
Rozkład jazdy:
- Jaki był przedmiot zamówienia ogłoszonego przez Koleje Dolnośląskie i jakie elementy obejmowała oferta?
- Który wykonawca złożył ofertę w przetargu i jaka była jej całkowita wartość w porównaniu do budżetu zamawiającego?
- Jakie kryteria zastosowano przy ocenie ofert w postępowaniu i jaka była ich waga procentowa?
Zakres zamówienia i wymagania techniczne
Zamówienie obejmuje:
- dostawę dziesięciu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych,
- pakiet naprawczy dla dostarczonych pojazdów,
- szkolenie personelu wskazanego przez Zamawiającego.
Pojazdy mają być tej samej konstrukcji i modelu, a zamawiający przewiduje możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne 10 pojazdów na podstawie prawa opcji. Okres realizacji podstawowego zamówienia wynosi 28 miesięcy, z czego dwa pierwsze pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy.
Kwota przeznaczona na realizację
Zgodnie z informacją zamieszczoną przez Koleje Dolnośląskie, maksymalna kwota przewidziana na realizację zamówienia podstawowego wynosiła 313 096 500,00 zł brutto.
Otwarta tylko jedna oferta – PESA Bydgoszcz
W wyznaczonym terminie do postępowania przystąpiła tylko jedna firma – Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., która złożyła ofertę na kwotę 534 865 500,00 zł brutto, czyli znacznie przekraczającą budżet zamawiającego. Składowe ceny oferty to:
- 524 595 000,00 zł za dostawę pojazdów,
- 9 225 000,00 zł za pakiet naprawczy,
- 1 045 500,00 zł za szkolenie.
Na ten moment brak jest informacji o rozstrzygnięciu przetargu lub ewentualnym unieważnieniu postępowania – warto jednak zaznaczyć, że ogłoszenie o zamówieniu zawierało zastrzeżenie dotyczące unieważnienia postępowania w przypadku nieprzyznania odpowiednich środków publicznych.
Kryteria oceny ofert i tryb postępowania
Postępowanie zostało przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Oferty oceniano na podstawie dwóch kryteriów:
- Cena – 80% wagi,
- Masa projektowa pojazdu w stanie gotowości do eksploatacji – 20% wagi.
Wymagane było również wniesienie wadium w wysokości 2,5 mln zł oraz zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 4% całkowitej ceny oferty.
Podsumowanie: Koleje Dolnośląskie planują rozszerzenie swojego taboru o nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne, jednak złożona oferta znacznie przewyższa przewidziany budżet. Przed spółką decyzja: zwiększyć nakłady finansowe czy unieważnić postępowanie i je powtórzyć. Czekamy na decyzję
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze