Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzeci pociąg Alvia na trasie Estremadura–Madryt rusza na tory

inforail
10.06.2025 16:30
0 Komentarzy

Zgodnie z zapowiedziami hiszpańskiego Ministerstwa Transportu i Mobilności Zrównoważonej, od 9 czerwca 2025 roku zaczęła kursować trzecia już częstotliwość pociągu Alvia pomiędzy Estremadurą a Madrytem.

Nowe połączenie dalekobieżne zwiększa liczbę cotygodniowych kursów do stolicy i usprawnia dojazdy dla podróżnych zarówno w celach zawodowych, jak i administracyjnych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są godziny odjazdu i przyjazdu trzeciego pociągu Alvia kursującego między Badajoz a Madrytem?
  2. W jaki sposób Renfe wspiera pasażerów podróżujących między Estremadurą a Madrytem w zakresie dostępności biletów i integracji z komunikacją miejską?
  3. Jak zmieniała się oferta połączeń Alvia w Estremadurze od 2022 roku do dziś?
Pociąg Alvia
Pociągi Alvia

Nowy rozkład jazdy: wcześniejszy poranny odjazd z Badajoz

Pierwszy poranny kurs nowego połączenia Alvia wyruszy z Badajoz o godzinie 6:36, a do stacji Madrid Atocha dotrze o 10:46. Popołudniowy kurs powrotny zaplanowano na godzinę 18:09 z Madrytu, z planowanym przyjazdem do Badajoz o 22:28. Pociąg zatrzymuje się także w Plasencii, zwiększając dostępność usługi dla pasażerów z północnej części Estremadury.

Bilety w taryfie publicznej i rozszerzenie oferty

Na nowym połączeniu, podobnie jak w przypadku dwóch dotychczasowych pociągów Alvia kursujących w regionie, Renfe oferuje tzw. „plazas sinergiadas” – miejsca dostępne w cenie obowiązującej w publicznej taryfie usługowej, na odcinkach Badajoz–Cáceres i Cáceres–Madryt. To oznacza bardziej przystępne ceny dla pasażerów podróżujących wewnątrz regionu oraz w kierunku stolicy.

Trzy etapy rozwoju połączeń Alvia

Linia Alvia z Estremadury do Madrytu rozwija się etapami:

  • Lipiec 2022 r.: uruchomienie pierwszego pociągu Alvia na trasie, oferującego 14 kursów tygodniowo.
  • Czerwiec 2024 r.: zastąpienie połączenia Intercity drugą częstotliwością Alvia z 12 kursami tygodniowo.
  • Czerwiec 2025 r.: debiut trzeciego połączenia, również oferującego 12 kursów tygodniowo.

Łącznie pasażerowie mają teraz do dyspozycji 38 kursów dalekobieżnych tygodniowo, co przekłada się na aż 10 000 dostępnych miejsc między Estremadurą a Madrytem.

Integracja z komunikacją miejską

Renfe dba także o wygodę pasażerów w stolicy. Wszystkie bilety na połączenia dalekobieżne do lub z Madrytu są zintegrowane z siecią Cercanías (koleje aglomeracyjne). Oznacza to, że podróżni mogą bez dodatkowych opłat korzystać z lokalnych pociągów przez 4 godziny przed planowanym odjazdem pociągu Alvia oraz 4 godziny po jego przyjeździe.

Nowości także na linii Badajoz–Ciudad Real

Poza rozbudową oferty Alvia, od poniedziałku poprawi się również dostępność usług publicznych w regionie. Dotychczasowe połączenia Regional Exprés na trasach Badajoz–Puertollano i Puertollano–Badajoz zostaną przedłużone do Ciudad Real, co zwiększy możliwości podróży między Estremadurą a Kastylią-La Manchą.

Renfe łączy regiony

Rozszerzając swoją ofertę, Renfe umacnia rolę operatora integrującego Estremadurę z innymi wspólnotami autonomicznymi – Andaluzją, Kastylią-La Manchą i wspólnotą madrycką. Nowe połączenia nie tylko poprawiają mobilność mieszkańców, ale także wzmacniają dostępność komunikacyjną regionu, który do niedawna był jedną z najsłabiej obsługiwanych koleją części Hiszpanii.

Komentarze