Trwa przetarg PKP PLK na remont odcinka Gdynia Chylonia – Lębork
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” – Faza II.
To kluczowy krok w modernizacji jednego z najważniejszych szlaków kolejowych północnej Polski.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne cele inwestycji realizowanej na linii kolejowej nr 202 w ramach Fazy II projektu?
- Jakie wymagania techniczne i kadrowe musi spełnić wykonawca biorący udział w przetargu?
- Jakie elementy infrastruktury kolejowej zostaną objęte modernizacją na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork?
Zakres prac
Zakres prac obejmuje rozbudowę jednotorowej obecnie linii nr 202 do pełnego układu dwutorowego, modernizację torów pod kątem zwiększenia prędkości maksymalnej do 200 km/h dla pociągów pasażerskich oraz do 120 km/h dla towarowych, a także kompleksowe roboty budowlane i inżynieryjne w zakresie infrastruktury torowej, trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych i przystanków.
Zamówienie obejmuje również opracowanie pełnej dokumentacji projektowej, pozyskanie decyzji środowiskowych, lokalizacyjnych i pozwolenia na budowę, operaty szacunkowe, dokumentację powykonawczą oraz przeprowadzenie procesu oceny zgodności podsystemów z wymogami TSI.
Nowe rozwiązania infrastrukturalne mają objąć również likwidację przejazdów drogowych w poziomie szyn, budowę przejść i obiektów środowiskowych, a także wdrożenie systemów SRK, telekomunikacyjnych i energetycznych. Opcjonalnie przewidziano również tzw. opcję na interfejs, czyli możliwość rozszerzenia zamówienia o zmiany w urządzeniach sterowania ruchem kolejowym i systemie ETCS.
Długi czas, duże wymagania
Termin realizacji podstawowego zakresu prac to 56 miesięcy od podpisania umowy, przy czym zasadnicze roboty powinny zakończyć się w ciągu 48 miesięcy. Kolejne 8 miesięcy przewidziano na uzyskanie zezwoleń na eksploatację podsystemów.
Wymagania stawiane wykonawcom są bardzo wysokie. Oprócz doświadczenia w prowadzeniu dużych projektów infrastrukturalnych, niezbędne będzie wykazanie się dostępnością do zaawansowanego sprzętu technicznego (np. podbijarki automatycznej, pociągu sieciowego, profilarek, żurawi i wagonów do transportu rozjazdów), a także zapewnienie zespołu wykwalifikowanych specjalistów, m.in. dyrektora kontraktu, kierowników robót torowych, mostowych, SRK, elektroenergetycznych i głównego projektanta.
Kryterium wyboru oferty to cena – 100%
Dofinansowanie z UE i cele projektu
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” – Faza II ubiega się o wsparcie z Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021–2027. Odcinek objęty postępowaniem znajduje się w województwie pomorskim – przebiega przez powiaty: gdyński, wejherowski i lęborski.
Głównym celem inwestycji jest poprawa przepustowości, skrócenie czasów przejazdu, poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróży na trasie aglomeracyjnej Trójmiasto–Słupsk. Nowe rozwiązania mają też wpłynąć na konkurencyjność kolei towarowej, poprzez poprawę geometrii i niezawodności infrastruktury.
Terminy i zabezpieczenia
Termin składania ofert upływa 29 kwietnia 2025 r. o godzinie 10:00, a ich ważność musi być zachowana przez 120 dni, czyli do 26 sierpnia 2025 r. Wadium wymagane w postępowaniu to aż 15.350.000 PLN, a zabezpieczenie należytego wykonania umowy wyniesie 5% wartości brutto kontraktu.
Więcej informacji o dokumentacji i szczegółowych wymaganiach można znaleźć pod adresem: https://platformazakupowa.plk-sa.pl
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze