Trako 2025: Pierwsze na świecie programowe ETCS od Škoda Group i The Signalling Company
Podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku spółka The Signalling Company (TSC), należąca do Škoda Group, zaprezentowała swoje przełomowe rozwiązanie – pierwszy na świecie programowo definiowany system ETCS.
To wydarzenie oznacza istotne rozszerzenie portfolio Škoda Group w zakresie technologii bezpieczeństwa kolejowego.
Rozkład jazdy:
- Na czym polega innowacyjność pierwszego na świecie programowo definiowanego systemu ETCS stworzonego przez The Signalling Company?
- Jakie korzyści dla operatorów kolejowych niesie zastosowanie platformy iEVC-RailOS w nowym systemie?
- Dlaczego certyfikacja ETCS jest określana jako „Everest świata bezpieczeństwa” i jakie ma znaczenie dla przyszłych wdrożeń Škoda Group?
iEVC-RailOS – uniwersalna platforma bezpieczeństwa
Sercem systemu jest platforma iEVC-RailOS, łącząca kompaktowy, modułowy sprzęt pokładowy z aplikacjami oprogramowania. Nowa aplikacja ETCS jest już drugim certyfikowanym systemem zabezpieczenia pociągów na tej platformie, po belgijskim systemie TBL1+. Dzięki niewielkim rozmiarom i niskiej wadze instalacja jest prosta, zarówno w nowych pojazdach, jak i w modernizowanym taborze, co skraca przestoje i ogranicza koszty.
Wypowiedzi kluczowych przedstawicieli
– „Certyfikacja ETCS to Everest świata bezpieczeństwa. Chciałbym podziękować naszemu zespołowi, bo bez ich fenomenalnego zaangażowania nie byłoby to możliwe. To moment, w którym zaczynamy spłacać zaufanie, jakim obdarzyły nas Lineas, Škoda Group i inni partnerzy” – powiedział Alexandre Bétis, dyrektor zarządzający The Signalling Company.
Zdeněk Sváta, członek zarządu Škoda Group, dodał: – „Rozwój własnego ETCS to dla nas kamień milowy. Dzięki niemu możemy zaoferować klientom kompletną ofertę – od produkcji pojazdów i napędów po cyfrowe systemy bezpieczeństwa. Architektura modułowa ułatwia przyszłe aktualizacje i wprowadzanie nowych funkcji, co zwiększa efektywność i obniża koszty eksploatacji”.
Bruno Vanlede, szef zarządzania flotą kolejową w Lineas, podkreślił z kolei: – „Już od początku wiedzieliśmy, że wizja TSC jest zbieżna z naszą i że dysponują kluczami technologicznymi do jej realizacji. To belgijska historia sukcesu, z której jesteśmy dumni”.
Droga do certyfikacji i przyszłość wdrożeń
Prace nad rozwiązaniem TSC rozpoczęły się w 2019 roku. Ich celem było stworzenie pierwszej na świecie w pełni programowej platformy sygnalizacyjnej. Projekt od początku angażował operatorów i partnerów przemysłowych, a walidacja prowadzona była w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych. Otrzymanie certyfikacji ETCS, najbardziej wymagającego standardu bezpieczeństwa w Europie, potwierdza techniczną dojrzałość platformy.
Nowe rozwiązanie otwiera drogę do szerokiego wykorzystania własnego ETCS Škoda Group w różnych projektach – od nowo budowanego taboru po modernizację pojazdów już eksploatowanych. Dzięki temu grupa rozszerza swoją wartość dodaną – oferując klientom zintegrowaną architekturę obejmującą pojazdy, napędy, systemy sterowania i teraz także własne systemy zabezpieczenia.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze