Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trako 2025: Historyczny moment dla Stadlera i Kolei Mazowieckich. Prezentacja tysięcznego pojazdu z Siedlec

inforail
23.09.2025 16:30
0 Komentarzy

Podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2025 odbyła się uroczysta prezentacja tysięcznego pojazdu wyprodukowanego przez Stadlera w Polsce.

Jubileuszowy skład trafił do Kolei Mazowieckich, które od lat pozostają jednym z najważniejszych partnerów producenta. Wydarzenie było okazją nie tylko do świętowania imponującego dorobku zakładu w Siedlcach, lecz także do podkreślenia znaczenia współpracy samorządu województwa, przewoźnika i producenta dla rozwoju transportu kolejowego w regionie.

Rozkład jazdy:

  1. Ile pojazdów FLIRT zostało do tej pory wyprodukowanych w zakładzie Stadlera w Siedlcach?
  2. Jaką liczbę nowych pojazdów FLIRT planują docelowo zamówić Koleje Mazowieckie?
  3. Jakie znaczenie dla regionu Mazowsza ma jubileusz tysięcznego Flirta wyprodukowanego dla Kolei Mazowieckich?

20 lat rozwoju zakładu w Siedlcach

Radosław Banach, prezes Stadlera, podkreślił, że osiągnięcie takiego poziomu produkcji to efekt wieloletnich inwestycji w rozwój zakładu i przede wszystkim pracy zespołu.

Przez prawie 20 lat nasz zakład w Siedlcach nieustannie się rozwijał, modernizował park maszynowy i rozbudowywał centrum logistyczne. Ale najważniejszy był udział wspaniałej załogi. Dziś to ponad 1500 osób, których kompetencje i zaangażowanie są kluczem naszego sukcesu – mówił Banach, dziękując pracownikom za ich wkład.

Jakość, która przyciąga klientów

Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska, przypomniał, że dewizą firmy od lat jest jakość, która sprawia, że klienci wracają.

Koleje Mazowieckie to klient, który zaufał nam w 2006 roku, zamawiając 10 pojazdów. Potem w 2018 roku dołożyły kolejne 61, a w 2024 roku – 64 następne. To dowód, że jakość Stadlera jest doceniana – podkreślił Świerkot. Zaznaczył także, że sukces tysiąca pojazdów to zasługa nie tylko Stadlera, lecz także wielu współpracujących firm i podwykonawców.

Koleje Mazowieckie z coraz większą flotą Flirtów

Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich, nie krył satysfakcji, że to właśnie ich spółka otrzymała jubileuszowy pojazd.

Jeszcze bardziej cieszyłbym się, gdyby w naszym taborze znalazła się przynajmniej jedna trzecia tej liczby. Ale systematycznie zwiększamy flotę – mamy 10 pojazdów pierwszej generacji, 61 trzeciej i zamówionych 64 nowych, a docelowo chcemy mieć ich 75. Te pociągi cieszą się świetną opinią i są wyczekiwane przez pasażerów na stacjach Mazowsza – powiedział Stępień.

Dodał również, że jubileusz tysiąca Flirtów zbiegł się z ważnymi rocznicami dla spółki i regionu.

W tym roku świętujemy 25-lecie samorządu województwa i 20-lecie Kolei Mazowieckich. Od 2005 roku wozi nasz pierwszy FLIRT, a teraz tysięczny pojazd tej rodziny również wyjedzie na mazowieckie tory. To powód do dumy zarówno dla nas, jak i dla zakładu w Siedlcach – podkreślił prezes KM.

Symboliczny jubileusz

Prezentacja tysięcznego Flirta była momentem symbolicznym – świadectwem konsekwentnej współpracy i dowodem na to, że nowoczesny transport szynowy w Polsce rozwija się dynamicznie. Koleje Mazowieckie umacniają swoją pozycję jako największy regionalny przewoźnik pasażerski, a zakład w Siedlcach potwierdza, że jest jednym z filarów polskiego przemysłu kolejowego.

Komentarze