Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tajemniczy przetarg. Kto obsłuży expressy Praga – Monachium

inforail
26.08.2024 13:45
0 Komentarzy

Miesiąc po złożeniu ofert w międzynarodowym przetargu na obsługę połączeń dalekobieżnych między Pragą a Monachium, wciąż nie jest jasne, kto dokładnie wziął w nim udział.

Organizatorzy przetargu, czyli Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) oraz czeskie Ministerstwo Transportu, nie ujawniają liczby złożonych ofert.

Spis treści:

  1. Jakie konkretne ulepszenia w jakości obsługi połączeń między Pragą a Monachium planuje wprowadzić konsorcjum ČD/Alex w przypadku wygranej?
  2. Dlaczego inne duże firmy kolejowe, takie jak RegioJet, Arriva i Deutsche Bahn, zdecydowały się nie brać udziału w tym przetargu?
  3. Jakie są oczekiwania pasażerów wobec nowych pociągów, które mogą zostać wprowadzone na trasę Praga – Monachium przez konsorcjum?
Miesiąc po złożeniu ofert w międzynarodowym przetargu na obsługę połączeń dalekobieżnych między Pragą a Monachium, wciąż nie jest jasne, kto dokładnie wziął w nim udział.
Pociąg Praga-Monachium/foto: Alex

Bez komentarza

Rzecznik Ministerstwa Transportu Czech, František Jemelka, wyjaśnił, że procedura przetargowa prowadzona jest zgodnie z niemieckim prawem, co oznacza, że komentowanie szczegółów będzie możliwe dopiero po uzgodnieniu tego z bawarską stroną. Proces oceny ofert jest obecnie w toku, a decyzja ma zapaść w ciągu najbliższych tygodni.

Jedynym potwierdzonym uczestnikiem przetargu jest konsorcjum złożone z Netinery (właściciela Die Länderbahn) oraz České dráhy (ČD). Obie firmy już teraz wspólnie obsługują to połączenie pod marką Alex, jednak regularnie spotykają się z krytyką za częste opóźnienia i odwołania pociągów. Nowa oferta obejmuje dostarczenie nowych pojazdów od firmy Siemens, co może znacząco poprawić jakość podróży między Pragą a Monachium.

Inne firmy, takie jak RegioJet, Arriva czy Deutsche Bahn, prawdopodobnie nie złożyły ofert w tym przetargu. Wcześniej zainteresowanie wyrażały także austriackie koleje ÖBB, które nawet publicznie poszukiwały taboru do obsługi tego połączenia, jednak ostatecznie wycofały się z rywalizacji o to zamówienie.

Ogłoszenie zwycięzcy przetargu przewidziane jest na przełom października i listopada. Wszyscy uczestnicy oczekują na decyzję, która zadecyduje o przyszłości połączeń kolejowych między stolicami Czech i Bawarii.

Komentarze