Szczegóły techniczne Alstom Pendolino ETR610
inforail
09.01.2014 11:07
0 Komentarzy
Szczegóły techniczne Alstom Pendolino ETR610
Alstom Pendolino ETR610 dla PKP jest zbudowany z 7 członów, których cechy podano w tabeli:
Człon
|
Silnikowy/toczny
|
Wnętrze
|
Elementy napędu
|
1
|
Silnikowy
|
Kabina maszynisty
1 klasa, 45 miejsc
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
2
|
Silnikowy
|
Klasa biznes, 12 miejsc
2 klasa, 44 miejsc
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
3
|
Toczny
|
bar
2 klasa, 18 miejsc
|
Brak
|
4
|
Toczny
|
2 klasa, 74 miejsca
|
Transformator trakcyjny
|
5
|
Toczny
|
2 klasa, 74 miejsca
|
Transformator trakcyjny
|
6
|
Silnikowy
|
2 klasa, 74 miejsca
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
7
|
Silnikowy
|
Kabina maszynisty
2 klasa, 61 miejsc
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
Napędzane są człony 1, 2, 6 i 7, a pod podłogą członów 4 i 5 umiejscowiono transformatory trakcyjne. Miejsca klasy pierwszej znajdują się w 1 i 2 członie, a bar –w członie 3. W pozostałych wagonach umieszczono miejsca klasy drugiej. Większa część wnętrza jest bezprzedziałowa. Wejścia do pociągu umieszczono na początku i końcu każdego członu. Są to jednoskrzydłowe drzwi, dostosowane do peronów o wysokości 550 i 760 mm. Wysuwane stopnie umożliwiają wsiadanie także z niższych peronów.
Pudła wagonów wykonane są z profili aluminiowych, które połączono poprzez spawanie. W wykonanych niezależnie ścianach bocznych, czołowych, podłodze i suficie wycięto otwory drzwiowe i okienne, a następnie połączono te elementy w całość na zrobotyzowanym przyrządzie montażowym. Jedynie najbardziej złożone procesy spawalnicze wykonywano ręcznie.
Każdy z członów oparty jest na dwóch wózkach. 8 asynchronicznych silników trakcyjnych o mocy 708 kW każdy zamontowano poza wózkami, mocując je za pomocą odsprężynowanych ram do podwozi wagonów. Silniki są chłodzone powietrzem za pomocą wentylatorów. Każdy silnik napędza jeden zestaw kołowy. Oznacza to, iż w każdym z 4 członów silnikowych zamocowano w podwoziu dwa silniki, które poprzez wały i przekładnie zębate napędzają zestawy kołowe. Tym samym, napędzane są tylko 2 z 4 osi każdego wagonu silnikowego.
W pociągu nie zastosowano zawieszenia pneumatycznego, spotykanego na przykład w Elfach czy Impulsach. Zarówno w pierwszym jak i drugim stopniu odsprężynowania wykorzystano w Pendolino sprężyny śrubowe (w pierwszym stopniu –2 zestawy sprężyn, w drugim –4). Wózki ważą około 9 ton.
Pociąg posiada następujące hamulce: elektrodynamiczny, elektromagnetyczny oraz mechaniczny. Hamulec elektrodynamiczny posiada priorytet i jest realizowany przez hamowanie odzyskowe i oporowe, elektromagnetyczny –przez hamulce szynowe zabudowane na 8 wózkach, a mechaniczny –przez hamulce tarczowe –po 3 na każdej osi tocznej i po 2 na każdej osi napędzanej. Dodatkową funkcją realizowaną przez hamulec mechaniczny jest hamulec postojowy obsługiwany przez 20 siłowników.
Na dachu pojazdu znalazły się odłączniki, 2 pantografy przystosowane do prądu stałego oraz 2 do prądu zmiennego. W podwoziu umieszczono zaś 4 przekształtniki w technologii IGBT z chłodzeniem cieczą, szafy rozrządcze, 11 przetwornic pomocniczych , 12 zestawów baterii niklowo-kadmowych oraz 2 sprężarki śrubowe.
Pociąg wyposażono w takie układy i rozwiązania techniczne jak: system smarowania obrzeży kół, klimatyzacja, piasecznice, sprzęg samoczynny, układ zasilania awaryjnego, hamulec bezpieczeństwa, system wykrywania i gaszenia pożarów, system informacji pasażerskiej oraz kilka systemów bezpieczeństwa (SHP, LZB, PZB, Mirel i ETCS).
Poniżej przedstawiono dane techniczne Pendolino:
Typ pojazdu
|
Alstom Pendolino ETR610
|
Szerokość toru
|
1435 mm
|
Moc napędu
|
5,664 MW
|
Napięcia zasilania
|
3 kV DC, 15 kV AC, 25 kV AC
|
Szerokość pudła
|
2830 mm
|
Wysokość pudła
|
4100 mm
|
Wysokość podłogi nad główką szyny
|
1260 mm
|
Długość członu skrajnego
|
28200 mm
|
Długość członu środkowego
|
26200 mm
|
Rozstaw osi wózka
|
2700 mm
|
Masa pociągu
|
395,5 t
|
Masa obciążonego pociągu
|
427,7 t
|
Średnie przyspieszenie od 0 do 40 km/h
|
0,49 m/s2
|
Średnie przyspieszenie od 0 do 120 km/h
|
0,46 m/s2
|
Minimalny promień łuku
|
250 m
|
Liczba miejsc siedzących
|
402
|
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Polregio poszukuje lokomotywy EU07
13.05.2025
CTL poszukuje lokomotyw elektrycznych
05.05.2025
Z biletem wycieczkowym Kolei Mazowieckich na majówkę
Kontraktyza darmo
23.04.2025
Więcej z Działu Pasażer
Wakacyjne pociągi PKP Intercity. Mamy szczegóły
Pasażerza darmo
09.06.2025
PKP Intercity w ofensywie. Co nowego na wakacje? Poznaliśmy szczegóły
Pasażerza darmo
06.06.2025
Koleje Śląskie uruchamiają bezpośrednie pociągi z Częstochowy do Krakowa
Pasażerza darmo
06.06.2025
Wracają sezonowe pociągi Polregio. Ale to nie jedyne nowości od czerwca
Pasażerza darmo
06.06.2025
Trzy nowe linie w wakacyjnym rozkładzie jazdy Kolei Śląskich
Pasażerza darmo
06.06.2025
6 czerwca rusza sprzedaż biletów na Adriatic Express do Chorwacji
Pasażerza darmo
06.06.2025
Linie kolejowe w Małopolsce z nową numeracją. SKA, K, M i S
Pasażerza darmo
04.06.2025
Z biletem Kolei Śląskich taniej do muzeum i na „Elkę”
Pasażerza darmo
04.06.2025
Koncertowe pociągi ŁKA
Pasażerza darmo
04.06.2025
Kujawsko-pomorskie: Więcej połączeń kolejowych od 15 czerwca
Pasażerza darmo
04.06.2025
Za złotówkę do Wisły. Z Kolejami Śląskimi
31.05.2025
Polregio uruchomi nowe połączenia na Warmii i Mazurach
Pasażerza darmo
30.05.2025
Koleje Dolnośląskie pojadą do Warszawy
27.05.2025
Oferta PKP Intercity zwłaszcza na wakacje. W grupie się opłaca
Pasażerza darmo
16.05.2025
Koleje Śląskie uruchamiają promocyjne bilety za 1 zł
Pasażerza darmo
16.05.2025
Bezpłatne przejazdy pociągami Kolei Mazowieckich z okazji Dnia Dziecka
Pasażerza darmo
15.05.2025
Pociągiem Kolei Śląskich w Beskidy. Z przewodnikiem
Pasażerza darmo
15.05.2025
Przyspieszonym pociągiem na Pojezierze Drawskie
Pasażerza darmo
13.05.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Finansowanie zakupu nowego taboru dla PKP Intercity niezagrożone
Przewoźnicyza darmo
08.06.2025
Koleje brytyjskie wracają do państwa
26.05.2025
Pociąg Polregio pojedzie z Krakowa do Warszawy
Przewoźnicyza darmo
07.05.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
Komentarze