Szczegóły techniczne Alstom Pendolino ETR610
inforail
09.01.2014 11:07
0 Komentarzy
Szczegóły techniczne Alstom Pendolino ETR610
Alstom Pendolino ETR610 dla PKP jest zbudowany z 7 członów, których cechy podano w tabeli:
|
Człon
|
Silnikowy/toczny
|
Wnętrze
|
Elementy napędu
|
|
1
|
Silnikowy
|
Kabina maszynisty
1 klasa, 45 miejsc
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
|
2
|
Silnikowy
|
Klasa biznes, 12 miejsc
2 klasa, 44 miejsc
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
|
3
|
Toczny
|
bar
2 klasa, 18 miejsc
|
Brak
|
|
4
|
Toczny
|
2 klasa, 74 miejsca
|
Transformator trakcyjny
|
|
5
|
Toczny
|
2 klasa, 74 miejsca
|
Transformator trakcyjny
|
|
6
|
Silnikowy
|
2 klasa, 74 miejsca
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
|
7
|
Silnikowy
|
Kabina maszynisty
2 klasa, 61 miejsc
|
Przekształtnik trakcyjny z przetwornicą pomocniczą
|
Napędzane są człony 1, 2, 6 i 7, a pod podłogą członów 4 i 5 umiejscowiono transformatory trakcyjne. Miejsca klasy pierwszej znajdują się w 1 i 2 członie, a bar –w członie 3. W pozostałych wagonach umieszczono miejsca klasy drugiej. Większa część wnętrza jest bezprzedziałowa. Wejścia do pociągu umieszczono na początku i końcu każdego członu. Są to jednoskrzydłowe drzwi, dostosowane do peronów o wysokości 550 i 760 mm. Wysuwane stopnie umożliwiają wsiadanie także z niższych peronów.
Pudła wagonów wykonane są z profili aluminiowych, które połączono poprzez spawanie. W wykonanych niezależnie ścianach bocznych, czołowych, podłodze i suficie wycięto otwory drzwiowe i okienne, a następnie połączono te elementy w całość na zrobotyzowanym przyrządzie montażowym. Jedynie najbardziej złożone procesy spawalnicze wykonywano ręcznie.
Każdy z członów oparty jest na dwóch wózkach. 8 asynchronicznych silników trakcyjnych o mocy 708 kW każdy zamontowano poza wózkami, mocując je za pomocą odsprężynowanych ram do podwozi wagonów. Silniki są chłodzone powietrzem za pomocą wentylatorów. Każdy silnik napędza jeden zestaw kołowy. Oznacza to, iż w każdym z 4 członów silnikowych zamocowano w podwoziu dwa silniki, które poprzez wały i przekładnie zębate napędzają zestawy kołowe. Tym samym, napędzane są tylko 2 z 4 osi każdego wagonu silnikowego.
W pociągu nie zastosowano zawieszenia pneumatycznego, spotykanego na przykład w Elfach czy Impulsach. Zarówno w pierwszym jak i drugim stopniu odsprężynowania wykorzystano w Pendolino sprężyny śrubowe (w pierwszym stopniu –2 zestawy sprężyn, w drugim –4). Wózki ważą około 9 ton.
Pociąg posiada następujące hamulce: elektrodynamiczny, elektromagnetyczny oraz mechaniczny. Hamulec elektrodynamiczny posiada priorytet i jest realizowany przez hamowanie odzyskowe i oporowe, elektromagnetyczny –przez hamulce szynowe zabudowane na 8 wózkach, a mechaniczny –przez hamulce tarczowe –po 3 na każdej osi tocznej i po 2 na każdej osi napędzanej. Dodatkową funkcją realizowaną przez hamulec mechaniczny jest hamulec postojowy obsługiwany przez 20 siłowników.
Na dachu pojazdu znalazły się odłączniki, 2 pantografy przystosowane do prądu stałego oraz 2 do prądu zmiennego. W podwoziu umieszczono zaś 4 przekształtniki w technologii IGBT z chłodzeniem cieczą, szafy rozrządcze, 11 przetwornic pomocniczych , 12 zestawów baterii niklowo-kadmowych oraz 2 sprężarki śrubowe.
Pociąg wyposażono w takie układy i rozwiązania techniczne jak: system smarowania obrzeży kół, klimatyzacja, piasecznice, sprzęg samoczynny, układ zasilania awaryjnego, hamulec bezpieczeństwa, system wykrywania i gaszenia pożarów, system informacji pasażerskiej oraz kilka systemów bezpieczeństwa (SHP, LZB, PZB, Mirel i ETCS).
Poniżej przedstawiono dane techniczne Pendolino:
|
Typ pojazdu
|
Alstom Pendolino ETR610
|
|
Szerokość toru
|
1435 mm
|
|
Moc napędu
|
5,664 MW
|
|
Napięcia zasilania
|
3 kV DC, 15 kV AC, 25 kV AC
|
|
Szerokość pudła
|
2830 mm
|
|
Wysokość pudła
|
4100 mm
|
|
Wysokość podłogi nad główką szyny
|
1260 mm
|
|
Długość członu skrajnego
|
28200 mm
|
|
Długość członu środkowego
|
26200 mm
|
|
Rozstaw osi wózka
|
2700 mm
|
|
Masa pociągu
|
395,5 t
|
|
Masa obciążonego pociągu
|
427,7 t
|
|
Średnie przyspieszenie od 0 do 40 km/h
|
0,49 m/s2
|
|
Średnie przyspieszenie od 0 do 120 km/h
|
0,46 m/s2
|
|
Minimalny promień łuku
|
250 m
|
|
Liczba miejsc siedzących
|
402
|
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Talenty dla Polregio? Jest oferta na spalinowe składy
Kontraktyza darmo
22.10.2025
SWEG szuka nowych EZT i serwisu dla RRX
13.10.2025
Więcej z Działu Pasażer
Korekta rozkładu jazdy Kolei Śląskich. Zmiany od 26 października
Pasażerza darmo
24.10.2025
Koleje Śląskie zapraszają pasażerów do udziału w badaniu satysfakcji
Pasażerza darmo
24.10.2025
Utrudnienia na trasie Praga – Berlin. Remont torów i ZKA
Pasażerza darmo
23.10.2025
Kaeśka Kolei Śląskich umożliwia spontaniczne podróże
Pasażerza darmo
22.10.2025
Koleje Śląskie świętują Europejski Dzień Seniora. Bilety za 1 zł
Pasażerza darmo
15.10.2025
Nowy rozkład jazdy pociągów już w Portalu Pasażera
Pasażerza darmo
06.10.2025
Nocny KD Super Sprinter wrócił na tory. Z nowym przystankiem
Pasażerza darmo
06.10.2025
Kolejne bilety za 1 zł na podróże pociągami PKP Intercity
Pasażerza darmo
01.10.2025
Poniedziałkowy odjazd z PKP Intercity. Jedziemy w góry
Pasażerza darmo
29.09.2025
Zmiany w kursowaniu pociągów WKD w weekend 27–28 września 2025 roku
Pasażerza darmo
27.09.2025
Bilet za złotówkę dla studentów w Lubuskiem
Pasażerza darmo
22.09.2025
Drugie połączenie PKP Intercity do Giżycka. Od 1 października
Pasażerza darmo
21.09.2025
Zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych między Czechami a Niemcami
Pasażerza darmo
19.09.2025
PKP Intercity wrzuca do puli bilety za złotówkę. Ale tylko dla wybranych
Pasażerza darmo
15.09.2025
ŁKA zmienia trasę linii ŁA3. Lepsze skomunikowania
Pasażerza darmo
14.09.2025
Więcej z Działu Prawo
Ewakuacja pasażerów pociągu PKP Intercity. Po alarmie bombowym
Prawoza darmo
08.08.2025
PKP SA ze stratą ponad 312 mln zł
05.08.2025
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmniejszają stratę finansową
Prawoza darmo
01.07.2025
Więcej z Działu Przewoźnicy
Fitch podwyższa rating PKP Intercity do poziomu A-
Przewoźnicyza darmo
23.10.2025
Nazwij pociąg LEO Express i wygraj kredyty na podróże
Przewoźnicyza darmo
22.10.2025
Z Wrocławia nie polecisz samolotem. Jedź pociągiem
Przewoźnicyza darmo
22.10.2025
Pomorze Zachodnie zapowiada zakup kolejnych nowych pociągów
Przewoźnicyza darmo
22.10.2025
FPS i PESA przekazują zmodernizowane wagony Z1 do PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
21.10.2025
Wagonów z DB Regio w PKP Intercity póki co nie będzie
Przewoźnicyza darmo
21.10.2025
Strategia obrana przez Polregio przynosi efekty. Znamy szczegóły
Przewoźnicyza darmo
21.10.2025
Nowy pociąg dużych prędkości ICE L dla Deutsche Bahn. Od Talgo
Przewoźnicyza darmo
17.10.2025
Od grudnia więcej pociągów Kolei Śląskich do Krakowa
Przewoźnicyza darmo
17.10.2025
Rekord liczby pasażerów PKP Intercity w Dzień Edukacji Narodowej
Przewoźnicyza darmo
15.10.2025
Więcej z Działu Producenci
Już 100 Griffinów powstało w Newagu
26.09.2025
Stadler dostarczył setną lokomotywę EURODUAL dla European Loc Pool
Producenciza darmo
04.09.2025
Więcej z Działu Infrastruktura
160 km/h po kolejowej Wiedence. PKP PLK prowadzą prace
Infrastrukturaza darmo
26.09.2025
Większa przepustowość stacji Warszawa Centralna. Pomoże trapez
Infrastrukturaza darmo
15.09.2025
Rusza modernizacja dworca PKP w Otwocku
Infrastrukturaza darmo
13.09.2025
Trwa przebudowa zaplecza technicznego PKP Intercity w Przemyślu
Infrastrukturaza darmo
09.09.2025








Komentarze