Sytuacja na Sumszczyźnie po rosyjskim ataku dronami: Trwają prace naprawcze i reorganizacja transportu
W regionie sumskim trwa intensywna akcja naprawcza po kolejnym zmasowanym ataku rosyjskich dronów, który był wymierzony w infrastrukturę energetyczną. W wyniku ostrzałów część miejscowości pozostała bez prądu i gazu, a dostawy wody odbywają się według ustalonego harmonogramu.
W czwartek odbyło się posiedzenie sztabu koordynacyjnego z udziałem przedstawicieli ministerstw, Państwowej Służby ds. Sytuacji Nadzwyczajnych (DSNS), Narodowej Komisji ds. Regulacji Energetyki i Usług Komunalnych (NКREКП), Operatora GTS Ukrainy (ОГТСУ), spółki Naftohaz oraz władz wojskowych obwodu sumskiego. Obradom przewodniczyła premier Ukrainy Julia Swyrydenko.
Rozkład jazdy:
- Jakie działania podjęto w obwodzie sumskim po ataku dronów, aby przywrócić dostawy prądu, gazu i wody?
- W jaki sposób zorganizowano transport na trasie Kijów–Szostka po uszkodzeniu infrastruktury kolejowej?
- Jakie środki bezpieczeństwa i formy wsparcia wprowadzono dla mieszkańców regionu dotkniętego ostrzałem?
Praca służb i punkty wsparcia mieszkańców
– Naszym zadaniem jest jak najszybsze usunięcie skutków ostrzałów i przywrócenie normalnego funkcjonowania regionu – podkreślił zastępca szefa Kancelarii Prezydenta Ukrainy Ołeksij Kuleba.
Na miejscu pracują liczne ekipy awaryjne, które w bardzo trudnych warunkach naprawiają zniszczone linie i urządzenia. Do regionu dostarczane są dodatkowe generatory i niezbędny sprzęt.
W obwodzie działa już ponad 220 Punktów Niezłomności, które zapewniają mieszkańcom dostęp do ciepła, wody, energii elektrycznej oraz łączności.
Uszkodzona infrastruktura kolejowa – wprowadzono zmiany w komunikacji
Po ostrzale infrastruktury kolejowej trwają prace naprawcze, a jednocześnie przeorganizowano ruch pasażerski w północnych rejonach Sum i Czernihowa.
Trasy pociągów są dostosowywane do aktualnej sytuacji bezpieczeństwa, by z jednej strony utrzymać połączenia, a z drugiej zminimalizować ryzyko dla pasażerów i pracowników kolei.
Na trasie Kijów–Szostka wprowadzono model transportu kombinowanego – pociąg dowozi pasażerów do stacji pośrednich, a dalej podróż kontynuowana jest autobusami. Taki sam system obowiązuje w drodze powrotnej.
Również pociągi podmiejskie zostały tymczasowo zastąpione autobusami.
Dostosowanie do warunków wojennych
Wspólnie z władzami obwodowymi, Ukrzaliznycią oraz służbami infrastrukturalnymi stale analizowane są rozkłady jazdy i trasy w północnych częściach Sumszczyzny i Czernihowszczyzny. Nowy format przewozów ma zapewnić ciągłość połączeń, a jednocześnie elastyczne reagowanie na zagrożenia – krótsze postoje, szybkie zmiany tras w czasie alarmów i regularne aktualizacje harmonogramów.
– Kolej na Ukrainie działa nawet tam, gdzie wróg próbuje sparaliżować ruch całego kraju – podkreślił Kuleba.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze